יישום טכנולוגיית המידע בהכשרת מורים ברוסיה

Margarita Gavrilova. "ICT Implementation in Teacher Education in Russia".

תהליך מחשוב החינוך ברוסיה החל בשנת 1985, כשמטרתו העיקרית הייתה לצייד את המוסדות החינוכיים במחשבים.

הפקולטות למתמטיקה באוניברסיטאות ובמוסדות הפדגוגיים הציגו קורס שכותרתו הייתה "העקרונות של מדע המידע וטכנולוגיית המחשבים" ("The Fundamentals of Information Science and Computer Technology").
בוגרי הפקולטות הללו היו זכאים ללמד את הקורס הזה במוסדות החינוכיים.

עד שנת 1996, מדע המידע הפך לנושא חובה בכל המוסדות החינוכיים.

באותו זמן, הממשלה הרוסית  הקימה תכנית שכותרתה הייתה "יישום של טכנולוגיית המידע בחינוך"  (Implementation of ICT in Education).

המטרה העיקרית של השלב השני בתהליך הייתה שימוש במחשבים ויישום של טכנולוגיות המידע.
האוניברסיטאות והמוסדות הפדגוגיים הציגו מומחיות חדשה עבור המורה לטכנולוגיית המידע.

השלב השלישי של יישום טכנולוגיות המידע החל בשנת 2005.

מטרתו העיקרית היא יישום טכנולוגיות טלקומוניקציה ומולטימדיה בכל מגזרי החינוך.

בשנת 2005, הנשיא פוטין הציע את פרויקט "החינוך" כפרויקט בעדיפות לאומית.

הפרויקט מבקש לעודד חדשנות בתחום החינוך, לספק לבתי הספר חיבורים לאינטרנט, וליצור מערכת משולבת של טלקומוניקציה ומידע של הפדרציה הרוסית כדי ליישם אסטרטגיה של חינוך מתקדם.

התכנית הפדרלית המרוכזת "רוסיה האלקטרונית" (Electronic Russia), מתכוונת ליצור מרכזי משאבים אזוריים וקטלוג של משאבים בחינוך באינטרנט, להבטיח פיתוח קריירה עבור המורה, ולספק תנאים עבור למידה עצמית (self-study) של המורה, בהתאם לסטנדרטים החדשים של החינוך הפדרלי (FGOS 2010-2016).

כל המורים מקבלים אימון נוסף בטכנולוגיות המידע ומצופה מהם ללמוד קורס לפיתוח מקצועי בטכנולוגיית המידע לפחות פעם אחת בחמש שנים.

לאחרונה האינטרנט משמש באופן פעיל בפעילויות אקדמיות, פעילויות מחקר ופעילויות מתודולוגיות.

בתי הספר הציגו את הקורס שכותרתו "מדע המידע וטכנולוגיות המידע" (""Information Science and ICT), שמתחיל בכיתה א'.


    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya