טכנולוגיה בחינוך- הלכה ומעשה שאולי עוד יעשה

האם יש למערכת החינוך תוכנית מגובשת ואחידה לתקשוב בחינוך : מה עיקריה של מדיניות זו ? האם ובאיזה כיוון השתנתה המדיניות במהלך השנים ולאיזה עתיד היא חותרת ? האם התוכניות האופרטיביות עוקבות אחר המדיניות ומיישמות אותה? ומה, בסופו של דבר מבוצע למעשה ?  לאור כל אלה עולה שתי שאלות מרכזיות : לאן צריכה מערכת החינוך לכוון את תהליך התקשוב, ומה צריך עוד לעשות כדי לצמצם את הפער בין מה שנעשה לבין מה שצריך עוד שייעשה. הרצאתו המרתקת  של ד"ר עוזי מלמד בכנס גולשים 7 במכון מופ"ת מנסה להשיב על שאלות אלו על סמך המדיניות כי שנוסחה בתקופות שונות , על פי השוואת התוכניות האופרטיביות , שגובשו בשלבים השונים, ולאור מה שנעשה עד כה.
 
המסקנות העיקריות  בהרצאתו המאלפת של ד"ר עוזי מלמד הן :
 
השאלה אינה:
         איך לשלב טכנולוגיה בחינוך?
         איך לייעל את ההוראה באמצעות המחשב?
         איך להלחם ביחס המרפרף למידע הזמין ?
         איך להלחם בבריחה אל העולם הוירטואלי ?
 
אלא:
         איך להתאים את בית הספר לאדם החדש ולתרבות החדשה, שיוצרת המהפכה הדיגיטאלית ?
 
מהפיכת התקשוב מאלצת את ביה"ס להשתנות, אחרת הוא יהיה בלתי רלוונטי
אולם היא גם מעמידה לו כלים ומאפשרת לו להשתנות.
 
 
המצגת המעודכנת של ד"ר עוזי מלמד מצורפת כקובץ POWERPOINT  מצד ימין
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya