טיפוח קהילות מקוונות מוצלחות

קהילות מקוונות אינן דבר חדש באינטרנט והן התפתחו הלכה למעשה עוד בתקופת הפורמים המתוקשבים לפני כ12-14 שנים , אך התובנות המחקריות על שימוש מועיל בקהילות מקוונות כידע רב-תחומי התפתחו רק בשנים האחרונות . ספר חדש זה שיצא לאור בהוצאת mitpress מנסה להציע כמה תובנות מבוססות מחקר לגבי יצירת קהילה מקוונת פעילה, טיפוחה, ארגונה ועידוד יצירת הידע של חברי הקהילה המקוונת . הספר כולל גם דוגמאות מרחבי העולם ( ( Robert E. Kraut , Paul Resnick ) .

למידע על הספר החדש

ראה גם מאמרים קודמים על קהילות מקוונות בפורטל מס"ע

 באותו עניין של קהילות מקוונות , שיח ומחוייבות בקבוצות מקוונות. פרופסור רוברט קראוט הוא המומחה המוביל בעולם לקהילות מקוונות ,  הוא מרצה בכיר וחוקר ב Carnegie Mellon University

בהרצאה שלו בשנת 2007 באוניברסיטת חיפה התמקד בConversation & Commitment in Online Communities"

מעניין היה לשמוע על נושא המחויבות לקבוצות מסוגים שונים (מUsenet ועד קבוצות גוגל או ויקיפדיה). הוא הגדיר את ההצלחה של קהילה מקוונת וחילק אותה לשלושה:

1. ממד הקבוצה- המכיל נוכחות לאורך זמן, גיוס חברים חדשים ויצירת תוצר.
ממד ה-Transaction- המכיל את האלמנטים של שיח, תשובות לשאלות, חילופי מקורות, תמיכה, מידע...
3. ממד היחסים- המייצג את יכולת היחיד להשיג מקורות מידע, תמיכה, חברות, פיתוח מחויבות...

האתר של פרופסור קראוט באינטרנט

ניתן להוריד את הספר בקבצי PDF מהאתר של קראוט

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya