טיפוח יכולת אתית קולקטיבית בתוך מקצוע ההוראה

Smith, Déirdre. "Fostering Collective Ethical Capacity within the Teaching Profession", Journal of Academic Ethics 12.4 (Dec 2014): 271-286.

אתיקה היא הליבה הבסיסית של הוראה, למידה ומנהיגות חינוכית דמוקרטיות. זה הכרחי שהפיתוח של תובנה מוסרית והגיבוש של עמדה מוסרית יהפכו לאלמנטים בסיסיים הן של הכשרת המורים ההתחלתית והן של ההשכרה המתמשכת.

המחנכים חייבים להיות מומחים בטיפוח תרבויות מוסריות בתוך בתי הספר והמחוזות. עליהם לדעת כיצד לטפח באופן יעיל את היכולת המוסרית הקולקטיבית של כל אלה שאותם הם נקראים לשרת.

כדי להבטיח את הרמה הגבוהה ביותר של הפעולה והפרקטיקה המקצועיות המוסריות, הידע המוסרי הקולקטיבי, הרגישות, המודעות, והמסוגלות של מקצוע ההוראה חייבים להמשיך ולהתפתח.

הגיבוש המוסרי המתמשך של מקצוע ההוראה חיוני עבור האמון המתמשך של הציבור ועבור הביטחון של הציבור בפעולות ובפרקטיקות המוסריות של הקהילה החינוכית. תהליכים חינוכיים שתוכננו כדי להגביר את היכולת המוסרית הקולקטיבית של מקצוע ההוראה נחקרים כאן.

במחקר נעשה שימוש ברפלקציה הביקורתית ובתהליכים השונים של דו-שיח, המתמקדים בהתנסויות המוסריות שבהן נתקלים בהוראה, לצורך טיפוח קבלת ההחלטות והמנהיגות המוסרית של המחנכים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya