טינקרינג: על יצירה, יצירתיות, טכנולוגיה ולמידה ועל ׳כוחות מניעים׳

מאמרון מעורר השראה של פרופסור חנן יניב בנושא חינוך ליצירה. "בסיור ״האבים[1]״ שערכנו השבוע (דצמבר, 2014), פגשנו עשרות קבוצות יזמים העסוקים בהקמת ה׳סטארטאפים׳ שלהם. יש בהם יזמים חברתיים העסוקים בפיתוח יוזמות לטובת החברה ושינוי העולם ויש בהם יזמים עסקיים שהכח המניע שלהם הוא החלום על ׳אקזיט׳ מהיר. בכל מקרה, המכנה המשותף שמרחף באויר הוא הלהט".

 "כיזם שעסוק כל חייו ביזמות ויצירה אני יכול להעיד… הלהט הזה הוא סם החיים. האם אפשר להדליק להט כזה בעיניים של ילדים בבית הספר? התנסות בהנעת תלמידים בלמידה מבוססת פרויקטים בעשרות השנים האחרונות מלמדת אותי שאפשר גם אפשר. החוויה של לראות ילדים מבלים בצוותים לקראת סיום פרויקט עד 3 לפנות בוקר היא חוויה שאין שניה לה".

"זוכרים את הסרט ׳סיפורו של וויל האנטיניג׳? הסרט מתחיל בתרגיל מתמטי מאתגר ביותר שהוגים הפרופסורים למתמטיקה ב MIT שמעטים המתמטיקאים שמסוגלים לפתור ורושמים אותו כאתגר על לוח במסדרון? מורי בית הספר יכולים להציב אתגרים בכל פינה ועל כל קיר המזמנים לילדים הזדמנות ליצור, לפתור, לתקן, להמציא… האתגרים אינם במסגרת שיעור כלשהו".

למאמרון המלא של פרופסור חנן יניב

[1]׳האב׳ הוא מקום המזמן יזמים לסיוע בראשית המימוש של יוזמתם. ההאב מציע ליזמים שירותים כמו מקום לעבוד בו, ׳מנטורינג׳ של יזמים ותיקים בתחום שלהם, קהילה מקצועית להשתייך אליה, ולפעמים, אפילו, תמיכה כלכלית.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya