טבעו של השיח המקוון כ"דימוי פונטי" ללא דובר סמכותי לאור הגותם של דרידה ולאקאן

מקור וקרדיט : ברודרמן א' (12.11.2012) "טבעו של השיח המקוון כ"דימוי פונטי" ללא דובר סמכותי לאור הגותם של דרידה ולאקאן". דברים- כתב עת אקדמי רב-תחומי ( מכללת אורנים) . אוקטובר 2012 , גליון מס' 5 (שפה) . ע"ע 35-45 .

במאמר זה בוחן ד"ר אלי ברודרמן את טבעו של השיח המקוון, קרי השיח המתבצע באינטרנט: דואר אלקטרוני, צ'טים, פורומים, בלוגים, רשתות חברתיות וכד'.

כמו כל תופעה בעולם הנחקרת בכלים פילוסופיים, ניתן לחקור את השיח המקוון באמצעות תאוריות וכיווני הגות מגוונים. ד"ר ברודרמן מנסה במאמר לנתח את השיח המקוון באמצעות כלי החשיבה והניתוח הפוסט סטרוקטורליסטיים לאור כתיבה אקדמית עכשווית -זו ובעיקר לאור ההטרמה הרבה של דרידה ולאקאן לשיח האינטרנטי. ד"ר ברודרמן מנסה לאפיין היבט מסוים ומהפכני של השיח המקוון באמצעות ההגות הפוסט סטרוקטורליסטית ולהצביע על היותה של השפה -המקוונת שפה נטולת הכרעה, כלומר, שפה בה אין לשיח הדבור עליונות על פני השיח הכתוב, ומכאן נובע ההיבט המהפכני שלה. ד"ר אלי ברודרמן מדגיש כי קשה להציג את ההיבט המסוים הזה של השיח המקוון בלא להשתמש בכלים, במתודות החשיבה ובז'רגון הפוסט סטרוקטורליסטי מול השיח הנפוץ בקרב חוקרי שפה רבים -החוקרים את שפת האינטרנט, שיח הממשיך לאחוז במידה רבה בהיגיון של המטפיזיקה המערבית בדבר עליונותה של השפה הדבורה על הכתובה כמייצגת דובר בעל נוכחות וסמכות.

המאמר המלא של ד"ר אלי ברודרמן מצורף כקובץ PDF בטור המידע מצד שמאל ( "חומרים נוספים" ) .

למידע אודות ד"ר אלי ברודרמן

מאמרים נוספים של ד"ר אלי ברודרמן בפורטל מס"ע

פס רחב – מוח צר: סכנות ובעיות במחשוב בתי הספר היסודיים במדינת ישראל

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya