טבלת הלמידה של שולמן
הנקודה החשובה בעיני במאמר היא ההכרה בעובדה שסדר השלבים אינו קשיח ויכול להשתנות. למשל ייתכן שמעורבות בשיעור תוביל להבנה של החומר, אבל גם הכיוון השני הוא סביר – שהבנה של החומר תוביל למעורבות. כך שיכול להיווצר מעגל עם משוב סגור שמחזק את ההישגים – מעורבות שמובילה להבנה ומגבירה את המעורבות ואז מעמיקה את ההבנה וכן הלאה.
מקריאת המאמר, מה שאצלי התחדד קודם כל הוא פירוק התהליך שישה יסודות- מעורבות והנעה, ידע והבנה, עשייה ופעולה, עיון רפלקטיבי וביקורת, שיקול דעת ותכנון, מחויבות וזהות.
ההתבוננות על למידה כתהליך מדיד גרידא היא נחלת העבר. ייתכן כי תוביל תהליכי למידה פעילה שמחייבת מעורבות גדולה – וזה לא מדיד בהכרח. אלא שלפי המאמר תרגול ופרקטיקה יכולים להיות המדד לבדיקת ההבנה.
אני לחלוטין מסכים עם התפיסה שאדם משכיל הוא אשר מרשה לעצמו להטיל ספק. לשאול שאלות. ובנוסף שתפקידנו כמורים הוא לעשות אינטגרציה של כל מני גישות ודרכים, מדידים או לא, על מנת להבטיח למידה והבנה אצל התלמידים.
מאמר זה אכן מפרק את תהליך הלמידה ליסודות ונראה כי הוא יכול ל התאים לכל תהליך למידה חיובי גם אם לא בית ספרי או דידקטי קונבנציונלי. המאמר מעשיר מעורר את היצירתיות ונותן המון חומר למחשבה בנושא תהליכי למידה.
התחדד לי שישת היסוד ללמידה. מרכיב ההבנה זה שתמיד עניין אותי וסקרן אותי, השאלה הראשונה שלי ביום ררשון בהתנסות : "איך אני אמדוד את הבנת התלמידים". אכן לפי שולמן שתרגול ופרקטיקה יכולים להיות המדד לבדיקת ההבנה. תפקידנו כמורים לשלב כל מני גישות ודרכים להבטיח למידה והבנה אצל התלמידים.
אצלי התחדד בעיקר המיקוד עפ"י שישה יסודות- מעורבות והנעה, ידע והבנה, עשייה ופעולה, עיון רפלקטיבי וביקורת, שיקול דעת ותכנון, מחויבות וזהות.
בנוסף כל השינוי וההתבוננות על למידה
לידה פעילה והמעורבות התלמיד בחקר ובלמידה נותן דגש על התלמיד והתהליך שהוא עובר בבית הספר ובכלל
ולבסוף אהבתי את דברי פרופסור שולמן שאמר
שאדם משכיל הוא מי שמחויבויותיו תמיד מותירות פתח לבדיקה ספקנית להרהור במה שיכול להיות אחרת
מקסים
תודה
גישה מאוד מעניינת בעיקר מפני שהיא לא מציגה שלבים לחינוך כדוגמטיים או אמורפיים לגמרי ששניהם יפגעו ברוב התלמידים אל מאמצת לחיקה שונות של אנשים ובכך גם עוזרת לרובם.
טבלת הלמידה נותנת מעין מבט פנימי על תהליך הלמידה. קריאתה גרמה לי לחשוב על תהליך המעורבות, שהוא בעצם המטרה שלי כמורה, והאופן בו ניתן לעודד את התלמידים למעורבות דרך שאר מאייפני תהליך הלמידה כפי שהוצגו כאן.
תגובה לחן בן צבי:
אני מסכים איתך חן מכיוון שאכן כל תלמיד עובר תהליך למידה שונה וכמו שכתבתי אל לנו להתקבע על גישה כזאת או אחרת ולהפוך אותה לקולקטיבית אלא לשלב מס' גישות על-מנת להקנות את הלמידה בדרך דינמית יצירתית ומעניינת
טבלת הלמידה של שולמן אכן מעניינת ונותנת חומר למחשבה. יחד עם זאת, במציאות אל לנו להתקבע על גישה מסוימת ולהסתמך עליה אלא לשלב גישות שונות אשר יסייעו לנו להעביר את הלמידה בדרך מעניינית יצירתית וחדשנית בלמידה הקונסטרוקטיביסטית. אהבתי ששולמן מציין בסוף המאמר שהוא מקווה שישתמשו בטבלת הלמידה בדרך גמישה של משחק, ולא באדיקות או שבדוגמטיות. ובכך הוא נותן מרחב וגמישות להשתמש בה.
טבלת הלמידה של שולמן אכן מעניינת ונותנת חומר למחשבה. יחד עם זאת, במציאות אל לנו להתקבע על גישה מסוימת ולהסתמך עליה אלא לשלב גישות שונות אשר יסייעו לנו להעביר את הלמידה בדרך מעניינית יצירתית וחדשנית בלמידה הקונסטרוקטיביסטית. אהבתי ששולמן מציין בסוף המאמר שהוא מקווה שישתמשו בטבלת הלמידה בדרך גמישה של משחק, ולא באדיקות או שבדוגמטיות. ובכך הוא נותן מרחב וגמישות להשתמש בה.
גישה מעניינת ומקור השראה לתהליכי הלמידה שלך. כשאת יוצאת מגבולות המדדים הסטנדרטיים ושוקלת את ההשפעה של מגוון יסודות הלמידה, את מקנה לעצמך יכולת ליצירת חוויות למידה ייחודיות ומרתקות.
המעורבות והנעה יכולות להקנות לתלמידים תחושה של מקום, והפעולה העיונית והרפלקטיבית יכולה לקדם הבנה עמוקה והתפתחות אישית. כאשר את משלבת שיקול דעת ותכנון בתהליכי הלמידה, את יוצרת סביבה שמקנה לתלמידים יכולת לקבל החלטות עצמאיות ולתכנן את הלמידה שלהם.
המחויבות והזהות הם יסודות שיכולים להוביל להשגת מטרות ולהתפתחות אישית. על ידי יצירת סביבה שבה התלמידים מרגישים מחוייבים ומזוהים עם הלמידה, את יכולה לשדר השראה והתמדה.
הדרך שבה את מתחילה לבנות את מערכי השיעורים שלך על פי יסודות אלו עשויה לקדם יכולת שלב אישית והתאמה לצרכים הפרטיים של כל תלמיד. בהצלחה במסעך החינוכי ובשלבת הערכים החשובים והמגוונים בתהליכי הלמידה שלך!
גישה חשובה, חשוב להבין את הצרכים והדרישות הפרטיים של כל תלמיד. נראה שאת מזהה את החשיבות של גיוס יסודות שונים לקידום הלמידה של כל תלמיד בהתאם לקצבו ולסגנונות הלמידה הטבעיים שלו.
העדפתך שלא לתת סדר ולא לזמן באופן מוחלט נעשית בהתאם להבנה שלך שהלמידה היא תהליך דינמי ומשתנה, וכי כל תלמיד יכול להצליח על ידי התאמה אישית. זה נכון במיוחד בעידן שבו כל תלמיד יכול להשגיח על הלמידה שלו ולבחור את הדרכים המתאימות לו.
בהקשר של הידע שאת מעוניינת להעביר, יש בכך אתגורפיה לשילוב יסודות מגוונים בהתאם לתחומים שונים. זה יכול לקדם למידה מעמיקה ושילוב של ידע בצורה יעילה ומעניינת. כמורה ומחנכת, יש לך את ההשפעה להפוך את הלמידה לחוויה פורה ומעוררת עניין לכל תלמיד. ההתמקדות בצרכים הפרטיים והשימוש בכלים שונים יכולה להבטיח יעילות גבוהה יותר בתהליך ההוראה. בהצלחה במסעך ובהעברת הידע!
גישה חשובה ומשום שזהו תהליך אינדיבידואלי, חשוב להבין את הצרכים והדרישות הפרטיים של כל תלמיד. נראה שאת מזהה את החשיבות של גיוס יסודות שונים לקידום הלמידה של כל תלמיד בהתאם לקצבו ולסגנונות הלמידה הטבעיים שלו.
העדפתך שלא לתת סדר ולא לזמן באופן מוחלט נעשית בהתאם להבנה שלך שהלמידה היא תהליך דינמי ומשתנה, וכי כל תלמיד יכול להצליח על ידי התאמה אישית. זה נכון במיוחד בעידן שבו כל תלמיד יכול להשגיח על הלמידה שלו ולבחור את הדרכים המתאימות לו.
בהקשר של הידע שאת מעוניינת להעביר, יש בכך אתגורפיה לשילוב יסודות מגוונים בהתאם לתחומים שונים. זה יכול לקדם למידה מעמיקה ושילוב של ידע בצורה יעילה ומעניינת. כמורה ומחנכת, יש לך את ההשפעה להפוך את הלמידה לחוויה פורה ומעוררת עניין לכל תלמיד. ההתמקדות בצרכים הפרטיים והשימוש בכלים שונים יכולה להבטיח יעילות גבוהה יותר בתהליך ההוראה. בהצלחה במסעך ובהעברת הידע!
למידה היא דבר אינדבידואלי והטבלה הזו באמת ממקדת את יסודות הלמידה. אבל יחד עם זאת היא ממסגרת אותה לתבניות ומקבעת את תהליך הלמידה והופכת אותו לקולקטיבי.
כל אחד עובר תהליך למידה שונה במקצועות שונים בעזרת יסודות שונים. לדעתי צריך להזהר לא לתת לזה סדר ולא לתזמן את הלמידה, כמו שהוא ציין בסוף המאמר.
כמורה ומחנכת אני מאחלת לעצמי להצליח להנגיש את הידע בהתאם לילדים ולדרכי הלמידה המתאימות להם, ולהצליח לדייק ולשלב את כל היסודות בהתאם לתחום הנלמד בכיתה.
הלמידה על פי הטבלה כוללת שישה יסודות: מעורבות והנעה, ידע והבנה, עשייה ופעולה, עיון רפלקטיבי וביקורת, שיקול דעת ותכנון, מחויבות וזהות.
הדעה שלי על הטבלה שהיא נתנה לי להסתכל על דרך הלמידה ממבט אחר פתחה לי עין נוספת להסתכל על הדברים כמו המעורבות הוא אמר שלא חייב להיות מדד אמת להצלחת התלמידים אלא יכול להיות דרך שאנחנו נחשף את התלמידים לאנשים חדשים או פעילויות וחוויות יכולים התלמידים לקחת מסר חינוכי וכך יכולים להעביר מטרות .
אם אני מנסה להתחיל לבנות את מערכי השיעור שלי בדרך הזאת אני חושבת אני יכולה להגיע למחויבות
שלומות
הנקודה החשובה בעיני במאמר היא ההכרה בעובדה שסדר השלבים אינו קשיח ויכול להשתנות. למשל ייתכן שמעורבות בשיעור תוביל להבנה של החומר, אבל גם הכיוון השני הוא סביר – שהבנה של החומר תוביל למעורבות. כך שיכול להיווצר מעגל עם משוב סגור שמחזק את ההישגים – מעורבות שמובילה להבנה ומגבירה את המעורבות ואז מעמיקה את ההבנה וכן הלאה.
מקריאת המאמר, מה שאצלי התחדד קודם כל הוא פירוק התהליך שישה יסודות- מעורבות והנעה, ידע והבנה, עשייה ופעולה, עיון רפלקטיבי וביקורת, שיקול דעת ותכנון, מחויבות וזהות.
ההתבוננות על למידה כתהליך מדיד גרידא היא נחלת העבר. ייתכן כי תוביל תהליכי למידה פעילה שמחייבת מעורבות גדולה – וזה לא מדיד בהכרח. אלא שלפי המאמר תרגול ופרקטיקה יכולים להיות המדד לבדיקת ההבנה.
אני לחלוטין מסכים עם התפיסה שאדם משכיל הוא אשר מרשה לעצמו להטיל ספק. לשאול שאלות. ובנוסף שתפקידנו כמורים הוא לעשות אינטגרציה של כל מני גישות ודרכים, מדידים או לא, על מנת להבטיח למידה והבנה אצל התלמידים.
מאמר זה אכן מפרק את תהליך הלמידה ליסודות ונראה כי הוא יכול ל התאים לכל תהליך למידה חיובי גם אם לא בית ספרי או דידקטי קונבנציונלי. המאמר מעשיר מעורר את היצירתיות ונותן המון חומר למחשבה בנושא תהליכי למידה.
התחדד לי שישת היסוד ללמידה. מרכיב ההבנה זה שתמיד עניין אותי וסקרן אותי, השאלה הראשונה שלי ביום ררשון בהתנסות : "איך אני אמדוד את הבנת התלמידים". אכן לפי שולמן שתרגול ופרקטיקה יכולים להיות המדד לבדיקת ההבנה. תפקידנו כמורים לשלב כל מני גישות ודרכים להבטיח למידה והבנה אצל התלמידים.
אצלי התחדד בעיקר המיקוד עפ"י שישה יסודות- מעורבות והנעה, ידע והבנה, עשייה ופעולה, עיון רפלקטיבי וביקורת, שיקול דעת ותכנון, מחויבות וזהות.
בנוסף כל השינוי וההתבוננות על למידה
לידה פעילה והמעורבות התלמיד בחקר ובלמידה נותן דגש על התלמיד והתהליך שהוא עובר בבית הספר ובכלל
ולבסוף אהבתי את דברי פרופסור שולמן שאמר
שאדם משכיל הוא מי שמחויבויותיו תמיד מותירות פתח לבדיקה ספקנית להרהור במה שיכול להיות אחרת
מקסים
תודה
גישה מאוד מעניינת בעיקר מפני שהיא לא מציגה שלבים לחינוך כדוגמטיים או אמורפיים לגמרי ששניהם יפגעו ברוב התלמידים אל מאמצת לחיקה שונות של אנשים ובכך גם עוזרת לרובם.
טבלת הלמידה נותנת מעין מבט פנימי על תהליך הלמידה. קריאתה גרמה לי לחשוב על תהליך המעורבות, שהוא בעצם המטרה שלי כמורה, והאופן בו ניתן לעודד את התלמידים למעורבות דרך שאר מאייפני תהליך הלמידה כפי שהוצגו כאן.
תגובה לחן בן צבי:
אני מסכים איתך חן מכיוון שאכן כל תלמיד עובר תהליך למידה שונה וכמו שכתבתי אל לנו להתקבע על גישה כזאת או אחרת ולהפוך אותה לקולקטיבית אלא לשלב מס' גישות על-מנת להקנות את הלמידה בדרך דינמית יצירתית ומעניינת
טבלת הלמידה של שולמן אכן מעניינת ונותנת חומר למחשבה. יחד עם זאת, במציאות אל לנו להתקבע על גישה מסוימת ולהסתמך עליה אלא לשלב גישות שונות אשר יסייעו לנו להעביר את הלמידה בדרך מעניינית יצירתית וחדשנית בלמידה הקונסטרוקטיביסטית. אהבתי ששולמן מציין בסוף המאמר שהוא מקווה שישתמשו בטבלת הלמידה בדרך גמישה של משחק, ולא באדיקות או שבדוגמטיות. ובכך הוא נותן מרחב וגמישות להשתמש בה.
טבלת הלמידה של שולמן אכן מעניינת ונותנת חומר למחשבה. יחד עם זאת, במציאות אל לנו להתקבע על גישה מסוימת ולהסתמך עליה אלא לשלב גישות שונות אשר יסייעו לנו להעביר את הלמידה בדרך מעניינית יצירתית וחדשנית בלמידה הקונסטרוקטיביסטית. אהבתי ששולמן מציין בסוף המאמר שהוא מקווה שישתמשו בטבלת הלמידה בדרך גמישה של משחק, ולא באדיקות או שבדוגמטיות. ובכך הוא נותן מרחב וגמישות להשתמש בה.
גישה מעניינת ומקור השראה לתהליכי הלמידה שלך. כשאת יוצאת מגבולות המדדים הסטנדרטיים ושוקלת את ההשפעה של מגוון יסודות הלמידה, את מקנה לעצמך יכולת ליצירת חוויות למידה ייחודיות ומרתקות.
המעורבות והנעה יכולות להקנות לתלמידים תחושה של מקום, והפעולה העיונית והרפלקטיבית יכולה לקדם הבנה עמוקה והתפתחות אישית. כאשר את משלבת שיקול דעת ותכנון בתהליכי הלמידה, את יוצרת סביבה שמקנה לתלמידים יכולת לקבל החלטות עצמאיות ולתכנן את הלמידה שלהם.
המחויבות והזהות הם יסודות שיכולים להוביל להשגת מטרות ולהתפתחות אישית. על ידי יצירת סביבה שבה התלמידים מרגישים מחוייבים ומזוהים עם הלמידה, את יכולה לשדר השראה והתמדה.
הדרך שבה את מתחילה לבנות את מערכי השיעורים שלך על פי יסודות אלו עשויה לקדם יכולת שלב אישית והתאמה לצרכים הפרטיים של כל תלמיד. בהצלחה במסעך החינוכי ובשלבת הערכים החשובים והמגוונים בתהליכי הלמידה שלך!
גישה חשובה, חשוב להבין את הצרכים והדרישות הפרטיים של כל תלמיד. נראה שאת מזהה את החשיבות של גיוס יסודות שונים לקידום הלמידה של כל תלמיד בהתאם לקצבו ולסגנונות הלמידה הטבעיים שלו.
העדפתך שלא לתת סדר ולא לזמן באופן מוחלט נעשית בהתאם להבנה שלך שהלמידה היא תהליך דינמי ומשתנה, וכי כל תלמיד יכול להצליח על ידי התאמה אישית. זה נכון במיוחד בעידן שבו כל תלמיד יכול להשגיח על הלמידה שלו ולבחור את הדרכים המתאימות לו.
בהקשר של הידע שאת מעוניינת להעביר, יש בכך אתגורפיה לשילוב יסודות מגוונים בהתאם לתחומים שונים. זה יכול לקדם למידה מעמיקה ושילוב של ידע בצורה יעילה ומעניינת. כמורה ומחנכת, יש לך את ההשפעה להפוך את הלמידה לחוויה פורה ומעוררת עניין לכל תלמיד. ההתמקדות בצרכים הפרטיים והשימוש בכלים שונים יכולה להבטיח יעילות גבוהה יותר בתהליך ההוראה. בהצלחה במסעך ובהעברת הידע!
גישה חשובה ומשום שזהו תהליך אינדיבידואלי, חשוב להבין את הצרכים והדרישות הפרטיים של כל תלמיד. נראה שאת מזהה את החשיבות של גיוס יסודות שונים לקידום הלמידה של כל תלמיד בהתאם לקצבו ולסגנונות הלמידה הטבעיים שלו.
העדפתך שלא לתת סדר ולא לזמן באופן מוחלט נעשית בהתאם להבנה שלך שהלמידה היא תהליך דינמי ומשתנה, וכי כל תלמיד יכול להצליח על ידי התאמה אישית. זה נכון במיוחד בעידן שבו כל תלמיד יכול להשגיח על הלמידה שלו ולבחור את הדרכים המתאימות לו.
בהקשר של הידע שאת מעוניינת להעביר, יש בכך אתגורפיה לשילוב יסודות מגוונים בהתאם לתחומים שונים. זה יכול לקדם למידה מעמיקה ושילוב של ידע בצורה יעילה ומעניינת. כמורה ומחנכת, יש לך את ההשפעה להפוך את הלמידה לחוויה פורה ומעוררת עניין לכל תלמיד. ההתמקדות בצרכים הפרטיים והשימוש בכלים שונים יכולה להבטיח יעילות גבוהה יותר בתהליך ההוראה. בהצלחה במסעך ובהעברת הידע!
למידה היא דבר אינדבידואלי והטבלה הזו באמת ממקדת את יסודות הלמידה. אבל יחד עם זאת היא ממסגרת אותה לתבניות ומקבעת את תהליך הלמידה והופכת אותו לקולקטיבי.
כל אחד עובר תהליך למידה שונה במקצועות שונים בעזרת יסודות שונים. לדעתי צריך להזהר לא לתת לזה סדר ולא לתזמן את הלמידה, כמו שהוא ציין בסוף המאמר.
כמורה ומחנכת אני מאחלת לעצמי להצליח להנגיש את הידע בהתאם לילדים ולדרכי הלמידה המתאימות להם, ולהצליח לדייק ולשלב את כל היסודות בהתאם לתחום הנלמד בכיתה.
הלמידה על פי הטבלה כוללת שישה יסודות: מעורבות והנעה, ידע והבנה, עשייה ופעולה, עיון רפלקטיבי וביקורת, שיקול דעת ותכנון, מחויבות וזהות.
הדעה שלי על הטבלה שהיא נתנה לי להסתכל על דרך הלמידה ממבט אחר פתחה לי עין נוספת להסתכל על הדברים כמו המעורבות הוא אמר שלא חייב להיות מדד אמת להצלחת התלמידים אלא יכול להיות דרך שאנחנו נחשף את התלמידים לאנשים חדשים או פעילויות וחוויות יכולים התלמידים לקחת מסר חינוכי וכך יכולים להעביר מטרות .
אם אני מנסה להתחיל לבנות את מערכי השיעור שלי בדרך הזאת אני חושבת אני יכולה להגיע למחויבות
שלומות