חקר הקשר /העדר הקשר הנראה בין תיאוריה חינוכית ומעשה בהכשרת מורים

מקור וקרדיט:
Ketter, J., Stoffel, B. (2008). Getting real: exploring the perceived disconnect between education theory and practice in teacher education, Studying Teacher Education, 4(2), 129-142.
מילות מפתח: תיאוריה ומעשה, מורים מתחילים, צדק חברתי
המאמר תורגם מאנגלית ושוכתב לעברית ע"י ד"ר פנינה כץ ממכון מופ"ת
המאמר הוא מחקר-עצמי בעקבות דו"ח (Levine, 2006 ) שנתן ביטוי לביקורת על כך שתוכניות הכשרת מורים בארה"ב מנותקות מפרקטיקות המתבצעות ומצליחות בתוך הכיתות. המחקר מברר את הפער/הקרע בין תיאוריה חינוכית, במיוחד תיאוריה המעודדת קונסטרוקציה חברתית, גישות ממוקדות בילד לבין דרכי ההוראה ברוב בתי הספר האפרו-אמריקאים העירוניים. שאלת המחקר היתה: מה ניתן לעשות במסגרת תכנית המוסד המכשיר כדי לשפר את ההכשרה להוראה בבתי ספר אלה? לאורך שנת המחקר נבחנו מה למד המורה המתחיל בתוכנית ההכשרה? מה בה סייע לו או עיכב אותו וכיצד גישות מצליחות שהוא פיתח כמורה חדש יכלו להשתלב בתוכנית ההכשרה? המאמר בנוי כשיחה בין הכותבים שאחד מהם היה מורה מוסמך מתחיל והאחרת – מורת מורים, תוך ניסיון לתת ביטוי לתהליך שעברו יחד במהלך שנת המחקר:
בחלק הראשון מורת המורים מתארת את תוכנית ההכשרה שהמורה סיים ושבו היא לימדה,
בחלק השני – המורה מגיב בניתוח משלו מה חסר בהכשרה, איזה סוג הכשרה הוא קיבל ותובנות לאור התנסותו בבית הספר,
בחלק השלישי מורת המורים מגיבה להערות אלה ומביאה את אבחנותיה ואת הניתוח שלה על ההתאמה או אי ההתאמה בין ההכשרה לבין מה שנדרש בפועל בבית הספר,
החלק המסיים מציג מסקנות של שני הכותבים לאור ההתנסות.
אם מורי מורים מבקשים לשנות את החשיבה של מורים על תיאוריה חינוכית וחשיבותה בשמירה על שוויון, עליהם להיות נכונים לשנות גם את חשיבתם הם באמצעות הקשבה לביקורת של מורים וע"י מעורבות רצינית בביקורת עצמית על השאלה עד כמה התיאוריות הטובות בעיניהם שימושיות בחיי הכיתה.
לחצים לפרסום עשויים לדחוף מורי מורים לקיים מחקרים שטחיים שלא רק נכשלים בתיאור חיי מורים על מלוא מורכבותם אלא גם עלולים לחזק אמונות של מורים שמורי האקדמיה מנותקים ממה שקורה בחיי היומיום של המורה בכיתה. על מורי מורים לבנות דרכים יעילות להפוך את הקשרים הסמויים בין תיאוריה ומעשה ברורים יותר למורים מתכשרים ולמורים בפועל הבוחרים במקצוע זה כדי לתרום ליתר צדק חברתי, זאת כדי שמחסומי התקשורת בין מכשירים ומתכשרים לא יצרו אי הבנות בהקשר של שימוש בתיאוריה חינוך והעדר כבוד לעבודתם של המורים באשר הם.
ביבליוגרפיה
Levine, A. (2006). Educating school teachers, Washington, DC: The Education Schools Project, Retrieved from: http://www.edschools.org/pdf/Educating_Teachers_Report.pdf
 
ביבליוגרפיה
Levine, A. (2006). Educating school teachers, Washington, DC: The Education Schools Project, Retrieved from: http://www.edschools.org/pdf/Educating_Teachers_Report.pdf
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?

ביבליוגרפיה
Levine, A. (2006). Educating school teachers, Washington, DC: The Education Schools Project, Retrieved from: http://www.edschools.org/pdf/Educating_Teachers_Report.pdf
 

yyya