חקר ההשפעה המקצועית של עמיתים למקצוע על למידת מורים למתימטיקה

מאת: Sun Min

Min, S., Garrison Wilhelm, A., Larson, C. J., & Frank, K. A. (2014). Exploring Colleagues' Professional Influence on Mathematics Teachers' Learning. Teachers College Record, 116(6), 1-30.

מאמר זה תורם לספרות המקצועית המסבירה איך מורים לומדים על מקצוע המתמטיקה ואיך בתי ספר ומחוזות במדינה יכולים לתמוך בלמידת מורים שתשפר את למידת התלמידים ותכניס סטנדרטים משתנים וחומרי למידה חדשים להוראה מעשית. הממצאים במחקר זה רלוונטים להטמעה של רפורמה בתכניות הוראה שאפתניות במתימטיקה דרך שינוי הידע וההוראה המעשית של המורים.

מחקר זה בוחן איך רשתות של מורי חטיבות ביניים משפיעות על הידע המתימטי שלהם ועל הוראה מעשית (Mathematical Knowledge for Teaching (MKT. נבדק גם איך הנסיון באימון ובהתנסות בהוראה, בפורמט של MKT, משחק תפקיד חשוב בהרחבת המידה שמורים יכולים ללמוד דרך אינטראקציה עם עמיתים קרובים.

המחקר מתבסס על נתונים שהתקבלו מארבעה מחוזות עירוניים שלקחו אחריות על הדיווח שנתנו בניסיון להטמיע תכנית להוראת מתימטיקה MKT שאפתנית שתתאים להנחיות ההמלצות של המועצה הלאומית של מורי המתימטיקה ותמיכה בהטמעה על ידי השקעה משמעותית בלימוד מורים. המחקר כלל 89 משתתפים מורים למתימטיקה מ-29 בתי ספר, והתמקד במיוחד במורים שהם עמיתים קרובים ובמאמנים שלהם. המדידות כללו רשתות מקצועיות של מורים למתימטיקה, MKT, התנסויות בכיתה, ודרוג בית הספר.

התוצאות מראות שינוי חיובי בהתנסות המעשית של המורים דרך הגישה והאינטראקציה של מומחיות עם מורים עמיתים קרובים, אבל לא נמצאו שינויים דומים ב-MKT עם מורים עמיתים קרובים והגישה שלהם למומחיות של העמיתים הקרובים שלהם. בין שנסיון MKT של המאמנים שינה באופן חיובי את המידה שהמורים למדו מה-MKT של העמיתים הקרובים ביותר על ידי בקשת עצה על הוראת מתימטיקה, נוכחות מאמן מנוסה בבית הספר, מגדיל את אפשרויות למידת MKT שיש למורים מאינטראקציה עם עמיתים.

מחקר זה שופך אור על הדרך בה צריכים לתמוך בלמידת מורים בזמן ההוראה שלהם והטמעת תכניות לימודים שאפתניות בבית הספר שלהם. חשוב מאד שבתי ספר ומחוזות ישמרו ויטפחו את הרשת המקצועית שלהם כדי שיוכלו לבצע שיפורים ביכולת ההוראה שלהם. דבר זה בר-השגה באמצעות עריכת השתלמויות והדרכות לכל מורי בתי הספר במחוז במשותף.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya