חקר הגורמים המשפיעים על יעילות הלמידה בלמידה מבוססת משחקים דיגיטליים

Tsai, F.-H.,Yu, K.-C., & Hsiao, H.-S. (2012). Exploring the factors influencing learning effectiveness in digital game-based learning. Educational Technology & Society, 15(3), 240-250.


מילות מפתח: למידה מבוססת משחקים דיגיטליים, יעילות למידה, רכישת ידע

מחקר זה פיתח משחק מקוון חינוכי, סופר-משלוח (Super Delivery), המכוון לידע אודות חיסכון בחשמל, וערך חקר מקרים של שמונה תלמידי כיתות ו' המשתמשים במשחק זה, כדי לחקור את הגורמים המשפיעים על היעילות של רכישת ידע של תלמידים בלמידה מבוססת משחקים דיגיטליים. מחקר זה נהג לפי ההליך שהוצע על ידי מיילס והוברמן (Miles & Huberman, 1994) לניתוח נתונים איכותניים ולמציאת תבניות על פני המקרים.

בהתבסס על מטריצת ניבוי-תוצאה המסודרת לפי מקרים (case-ordered predictor-outcome matrix) וראיות מגוונות הכוללות נתונים איכותניים וכמותיים, נבנו מפה מזדמנת (casual map) ועץ החלטה (decision tree) כדי להסביר מדוע התקיימו הבדלים ביעילות של רכישת ידע בקרב משתתפי המחקר.

נמצא שגורמים רבים משפיעים באופן אינטראקטיבי על יעילות התלמידים ברכישת ידע בלמידה מבוססת משחקים דיגיטליים. מוטיבציית הלמידה של התלמידים, יכולת הלמידה, ומיומנות המשחק עשויים להיות גורמי מפתח אשר משפיעים יחדיו על היעילות של רכישת ידע בלמידה מבוססת משחקים דיגיטליים. בנוסף, מוטיבציית הלמידה של התלמידים, ומיומנות המשחק הושפעו על ידי מוטיבציית המשחק, ידע קודם וניסיון במשחק מקוון בהתאמה.

תוצאות מחקר זה עשויות לסייע למורים לשקול כיצד לנצל ביעילות משחק חינוכי כדי לשפר את יעילות הלמידה של תלמידים בלמידה מבוססת משחקים דיגיטליים.

מקורות המידע שצוטטו בתקציר
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    לא מצאתי את הלינק למאמר. האם השארת אותו כאן?חשוב לי לקרוא את זה.

    פורסמה ב 02/07/2013 ע״י שחר עוז
    מה דעתך?
yyya