חקירה בטכניקת דלפי לגבי המגמות העתידיות בלמידה מקוונת בישראל

מאת: Noa Aharony

Aharony, Noa; Bronstein, Jenny. "A Delphi investigation into future trends in e-learning in Israel", Interactive Learning Environments, Dec2014, Vol. 22 Issue 6, p789-803.

המטרה של מחקר זה היא לחקור את ההשקפות ואת הדעות של המומחים ללמידה מקוונת לגבי המגמות העתידיות בזירת הלמידה המקוונת.

טכניקת דלפי נבחרה כשיטת המחקר. טכניקה זו היא תהליך יעיל ואפקטיבי של תקשורת קבוצתית שתוכנן כדי לעורר שיפוטים מטעם מומחים בתחום המומחיות הנבחר שלהם.

35 מומחים שהשתתפו במחקר זה התבקשו לדרג 16 משפטים לגבי מה הם חושבים שיקרה (הסתברות) ולגבי מה שהם היו רוצים שיקרה (רציות).

הממצאים מראים שהמשתתפים מאמינים שהשימוש בטכנולוגיות החדשות ישנה את התיאוריות ואת המתודולוגיות החינוכיות העכשוויות, ושתהיה לו השפעה על המיומנויות של המנחה, על המאמץ, על המשוב ועל האינטראקציה כמו גם על התהליך של הערכת הלמידה.

לגבי הלמידה המקוונת בעתיד, המשתתפים רואים נטייה עתידית לקראת מתן תארים מלאים באופן מקוון, אולם הם עדיין ספקנים, בציינם כי מסגרת הלמידה המקוונת לא תחליף לחלוטין את המסגרת החינוכית הפרונטלית.

לגבי ההשפעה של הטכנולוגיות החברתיות והניידות על הלמידה המקוונת, נראה כי המומחים רואים את תפקידן של הטכנולוגיות הניידות והחברתיות כמסייעות בהעברה ובשיתוף של מידע במסגרות הלמידה המקוונת.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya