חנוך לנער על פי דרכו הוירטואלית: פרויקט חונכות אישית ברשת חברתית בעיר דימונה

 בימים אלו כאשר שומעים על סכנות הפייסבוק האורבות מכל עבר, נעים לשמוע על מיזם חינוכי חדש העושה שימוש מושכל ברשת חברתית לצורך חונכות ומחויבות אישית. מדובר בפיילוט למיזם משותף של קבוצת עמל ותוכנית קרב, בארבעת בתי הספר התיכונים של קבוצת עמל בדימונה. "נפגשים ברשת", נתפס בטבעיות כמקום השמה נוסף המתמקד בפעילות התנדבותית. מדובר בנערים המבלים חלק ניכר מזמנם ברשתות חברתיות, ואשר מצאו דרך לנדב את כישרונם ולהדריך חניכים מרחוק. אחת לחודש נפגשים החונכים עם החניכים פנים אל פנים, ועוסקים בפעילות קהילתית משותפת. לצורך הפרויקט הוקמה ע"י הגב' סוזאן צעירי  רשת חברתית ייחודית בפלטפורמת קוד פתוח של ELGG ".  "הפרויקט מחבר את תלמידי בתי הספר היסודיים עם התיכונים בעיר ונותן להם תחושת ביטחון של "אח גדול", מספרת רותם פורת, ראש תחום מחשבים בתוכנית קרב, ומוסיפה: "מנהלות בתי הספר היסודי, גילו שיש ילדים רבים, שכאשר חונך או חונכת מתפקדים בעבורם כאח בוגר, הדבר מועיל להם ברמה החברתית והרגשית לא פחות מהלימודית. 
 קישור לאתר הרשת החברתית נפגשים ברשת


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    מעניין מאוד לשמוע על מיזמים חינוכיים חדשים המשתמשים ברשתות החברתיות לצרכי חונכות מחויבות אישית כמקום השמה נוסףומועיל חברתית ורגשית

    פורסמה ב 26/06/2022 ע״י סיגל

    סופר מעניין, הרשת החברתית ELGG , לא שמעתי עליה מקודם, אעשה חיפוש ללמוד.
    אנחנו צריכים להתקדם ולעדכן את השיטות חונכות הקלאסיות בתנאי שיש מענה שמפיג חששות למעבר לפלטפורמות שהדור הצעיר יותר שולט בהם היום.

    פורסמה ב 02/05/2022 ע״י סנאא פדול
    מה דעתך?
yyya