חמש דרכים למשוך מורים איכותיים

Franklin, D. (2019). Five ways to attract highly qualified teachers. Teachers Matter, 42, 6-7

רמת בית הספר מושפעת במידה רבה מהמורים שמלמדים בו. על מנת שתלמידים יממשו את הפוטנציאל שלהם, חשוב מאוד שילמדו אותם מורים אכפתיים, ידענים ומתחשבים. המטרה המרכזית של כל בית ספר היא לדאוג לגיוס ולשימור של המורים הטובים ביותר.

על רקע זה, מוצעות חמש דרכים למשוך מורים איכותיים לבית הספר:

1) הכול דיבורים: שיחות מפה לאוזן מגיעות רחוק ויכולות להאדיר, או לחילופין להכתים, את בית הספר. המורים בבית הספר שלכם הם הדוברים הטובים ביותר. סטודנטים להוראה או מורים השוקלים ללמד בבית ספרכם ישיגו מידע אמין ורלוונטי ממורה מתוך המערכת. במקביל, גם הורים ותלמידים יכולים להישאל על בית הספר. לכן, חשוב מאוד לשאוף שהם יספגו חוויות חיובית בבית הספר.

2) רשתות חברתיות: הגם שאתרי אינטרנט לחיפוש עבודה הינם נפוצים ושמישים, מחוזות חינוך רבים בארצות הברית מפרסמים משרות פנויות ברשתות חברתיות, כמו טוויטר, לינקדאין ופייסבוק. יתרה מכך, סטודנטים להוראה בשנתם האחרונה מעידים שהם עושים שימוש נרחב ברשתות חברתיות כדי לקבל מידע ולבחור את בית הספר בו ירצו ללמד. לכן, חשוב שלמוסדות חינוך תהיה נוכחות הנשלטת באופן עצמאי, ואף ממתגת את עצמה בצורה חיובית, ברשתות החברתיות. ניתן אף לענות על שאלות ולקיים צ'אטים ופורומים עם מתעניינים.

3) אתרי אינטרנט: בתי ספר ומחוזות חינוך צריכים להקים ולתחזק אתר אינטרנט רשמי. עבור סטודנטים להוראה בשנתם האחרונה, האתר יכול להיות המפגש הראשון עם בית הספר, וחשוב לעשות עליהם רושם ראשוני טוב. מידע רלוונטי כמו היוזמות, המטרות, התרבות והחזון של בית הספר צריך להיות נגיש עבור סטודנטים להוראה המתעניינים בבית הספר. חשוב לפרסם את כתובת הדואר האלקטרונית של חברי הסגל, לדאוג שהאתר נוח להתמצאות ולוודא שהלינקים אכן מובילים ליעד.

4) ימים פתוחים: במהלך החודשים שלפני פתיחת שנת הלימודים, כדאי לקיים מפגשי מידע עבור המורים המיועדים. באמצעות כך, בתי הספר והמחוזות יוכלו לאמוד את ההיצע של המורים בכל מקצוע ואף לשריין מועמדים איכותיים, בטרם הם חותמים על חוזה בבית ספר אחר.

5) שותפות עם אוניברסיטאות ומכללות אקדמיות לחינוך: כדאי ליצור ולפנות משרות עבור סטודנטים מתמחים בכדי לאפשר להם להתנסות בהוראה בבית הספר בטרם תחילת ההעסקה. רוב המתמחים שואפים להישאר בבית הספר בו עברו התנסות מעשית, משום שהם כבר פיתחו מערכות יחסים עם תלמידים, הורים וחברי סגל והתרגלו לתרבות הארגונית ולאקלים הבית ספרי.

לתקציר באנגלית

לקריאה נוספת

משיכת מורים,שמירת מורים, הכשרת מורים

משיכת מורים אפקטיביים, פיתוח ועידודם להישאר מערכת החינוך בישראל

 

 

 

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya