חמישה סימנים שאתה מוכן להיות מורה

Nurenberg, D. (2022). Five signs you should be a teacher. Lesley University

איך אפשר לדעת שאני מוכן להיות מורה? פרופ' דייויד נורנברג מאוניברסיטת לסלי הציג את השאלה הזו בפני מחנכים ומורים ותיקים בקיימברידג', ארה"ב. הוא זיהה חמש דילמות מרכזיות וגרס כי מתעניין פוטנציאלי בהוראה אשר משיב בחיוב על כולן, יכול וצריך לראות עצמו כמועמד ראוי ורצוי.

ראשית, עבור המתעניינים בהוראה יש חדשות טובות ורעות. החדשות הטובות הן שהביקוש למורים הולך וגובר, ישנן מדרגות שכר ואופציות קידום, שעות העבודה נוחות יחסית והשנה מסתיימת בחופשת קיץ ארוכה. החדשות הרעות הן שההתמודדות מול התלמידים היא שוחקת, ההוראה היא סיזיפית, השכר ההתחלתי טעון שיפור ויתכן כי השיבוץ לבית ספר אינו תואם לציפיות.

האם אתה רוצה לעשות שינוי?

המורה הממוצע מלמד כ-3,000 תלמידים במהלך הקריירה. בכוחם של מורים להשפיע על חייהם של מאות ואפילו אלפי צעירים שיזכרו אותם לכל אורך חייהם. ישנם מורים שאפילו מצליחים להשפיע על משפחות שלמות ולחנך דורות של תלמידים. הקשרים שהמורים יוצרים לאורך הקריירה והשורשים שהם נוטעים בקהילה, משנים לאין-ערוך את הסביבה הקרובה לבית הספר.

האם אתה נהנה לעבוד עם ילדים?

לרוב, תלמידים מנסים לפתור בעיות בדרכים ייחודיות ורב-גוניות. לפעמים הם יצירתיים ופורצים-דרך, ולפעמים הם נכשלים במשימות פשוטות וחשים תסכול, זעם ופורקן. כך או כך, חשוב לנסות לברר עם עצמך: האם מרגש אותך ללוות ילדים במסע חייהם? האם תמצא עניין בתגליות של ילדים? אם התשובות לשאלות האלו הן כן, אזי שיתכן שדווקא אתה תקבל שיעור מאלף מהתלמידים על התמדה ואתגר. בהקשר זה, צוטטה המורה ולרי: "אין דבר יותר מספק מאשר לשבת לצד בן שש שקורא ספר בכוחות עצמו לראשונה בחייו או להאזין לתלמיד ששונא ספרות מספר על תובנות שהגיע אליהן באמצעות קריאת ספר או על חיבור מיוחד שיצר עם הגיבור הראשי".

האם אתה מאמין בשוויון זכויות בחינוך?

על תלמידי כיתתך, או על ילדי הגן, תצטרך להסתכל ממשקפיים של צדק חברתי. בתוך ההמולה, תתבקש לגשר על פערים תרבותיים, ליצור תחושת שייכות, לטפח סביבת למידה בטוחה ומכילה ולהכיל את האחר, את המתקשה ואת המצטיין. כל אלו, חשובים לא פחות מהוראת התכנים הפדגוגיים. האם המשימות האלו נראות בהישג יד? האם תעשה הכול כדי לפרק חסמים תרבותיים? או, האם תבליג כאשר תגלה כשלים שאין זו חובתך לשנות?

עד כמה אכפת לך מעתיד החברה?

להעניק השראה ולהנחיל כישורי חיים לדור הצעיר נשמעות כמו קלישאות, אך זוהי מציאותו של המורה כיום. יהיה עליך לצייד את התלמידים בכלים להתמודדות עם ההווה הגועש, עם שינויים גאו-פוליטיים ועם הקדמה הטכנולוגית המואצת. בעבודתו היומיומית והסיזיפית, צריך המורה להבין כי ידו בעיצוב פני החברה.

האם אתה נכון לאתגר?

בשדה ההוראה, אין יום משעמם – לטוב ולרע. זוהי למידה לאורך החיים, במלוא מובנה. שאל את עצמך: האם אני מתאים לעבודה משרדית ומונוטונית? או, האם אני מחפש עבודה דינמית ומאתגרת? כפי שאמרה המורה לינדה: "אחרי 15 שנים בהוראה, אפשר לומר שחוויתי הכול: גאווה, צחוק, נחת, תדהמה, מתח, תסכול וכעס. אבל, מעולם, מעולם לא חוויתי שעמום. אין רגע דל".

לינק למאמר

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא מועמדים להוראה

 


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    מקצוע ההוראה בעל חשיבות עליונה בעיצוב רמת החברה,
    והקניית כלים לילד מגיל הגן, להתמודדות בהצלחה עם משימות החיים. בנוסף לידע שמחת חיים, בטחון עצמי ולהיות מאושר. בעל השפעה חיובית על הסביבה.
    מורה טוב מעניק אהבה וכבוד לתלמיד וגורם לו לאהוב את מה
    שהוא לומד.
    גמלאית. מורה בכירה

    פורסמה ב 21/07/2022 ע״י עמליה תמרי
    מה דעתך?
yyya