חינוך לדמוקרטיה בעידן פרטיזני

מאת: Joseph Kahne

Kahne, Joseph; Bowyer, Benjamin. Educating for Democracy in a Partisan Age. American Educational Research Journal, Feb2017, Vol. 54 Issue 1, p3-34.

מאמר זה חוקר שיפוטים של צעירים לגבי הדיוק של טענות לאמת (truth claims) הקשורות לסוגיות ציבוריות שנויות במחלוקת.

בניסוי המשובץ בסקר מייצג מבחינה לאומית של 2,101 צעירים בגילאי 27-15, התבקשו הצעירים לשפוט את הדיוק של אחת ממספר רשומות מקוונות מזויפות.

באופן עקבי עם המחקר אודות הנמקה מוּנעת (motivated reasoning), הערכות הצעירים היו תלויות ב-(א) ההלימה של הטענה עם עמדת המדיניות הקודמת שלהם ובמידה פחותה יותר ל-(ב) האם הרשומה כללה אמירה לא מדויקת.

כדי לשקול דרכים שבהן מחנכים עשויים לשפר שיפוטים מדויקים, המחברים חקרו גם את ההשפעה של ידע פוליטי וחשיפה לחינוך לאוריינות מדיה. הם מצאו שידע פוליטי לא שיפר שיפוטים מדויקים אך אוריינות מדיה עשתה זאת.

קישור למאמר המלא

ראו גם:

"המחנה שלי": ללא ערכים בפעולת התקשורת

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya