חיבור בין התיאוריה לפרקטיקה בהכשרת מורים: חקר מקרה

מאת: Gulsen Unver

Ünver, Gülsen. "Connecting Theory and Practice in Teacher Education: A Case Study", Educational Sciences: Theory & Practice, 2014, Vol. 14 Issue 4, p1402-1407.

מחקר זה מתאר את הפעילויות ואת ההשפעות של פעילויות אלה על החיבור בין התיאוריה לבין הפרקטיקה, כמו גם המלצות של בעלי העניין העיקריים הנוגעים לפעילויות בקורסים "ספרות של הוראה ולמידה 2" "והוראה ולמידה של מתמטיקה" בתכנית להכשרת מורים לבית הספר היסודי באוניברסיטת וושינגטון שבסיאטל.

הנתונים נאספו מ-11 מנחים, 6 מורים מאמנים האחראים על המתכשרים להוראה מטעם בית הספר (cooperating teachers), ו-60 פרחי הוראה. טכניקת המחקר כללה ניתוח מסמכים, ראיונות לא מובנים שנערכו עם המשתתפים, תצפיות בבתי ספר שותפים (partner schools) וסקרים.

תוצאות המחקר חשפו שהוראה ישירה מצד המנחים, צפייה במנחה המלמד תלמידים בזמן אמת, הכנת מערכי שיעור להוראה, חזרות על שיטות הוראה ספציפיות בקבוצות קטנות, הערכה עצמית או דיונים קבוצתיים במהלך החזרות, כמו גם ביצוע משימות הם כולם אפקטיביים עבור החיבור בין תיאוריה לפרקטיקה.

פעילויות אלה מספקות לפרחי ההוראה הבנה של הידע לגבי שיטות ההוראה, כיצד לנהל שיטות הוראה בכיתות אמיתיות, כיצד לבצע רפלקציות לגבי הפרקטיקה שלהם, וכיצד לשפר את ההוראה שלהם.

קישור לתקציר המאמר באנגלית


    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya