חזונות של למידה ניידת בעתיד

LEDUC, Rhonda, ROSS, Kyle and IMOTO, Dennis. " VISIONS OF MOBILE LEARNING. (cover story)", T H E Journal; Oct2011, Vol. 38 Issue 9, p28-34, 4p.


מחנכים ומומחי תקשוב בארה"ב  מביעים את דעתם לגבי המכשיר הנייד שהם מאמינים כי ישנה את עתיד החינוך.
 
סאלי בלייר (SALLY BAIR ), יועצת, טוענת כי המכשיר יתאים לכיס ויהיו לו קלטים מרובים שיכסו כל צורך. יהיו לו חיי סוללה ארוכים מאוד, והוא יהיה בטוח לשימוש עבור הסביבה ועבור משתמש הקצה והוא יהיה כל כך אינטואיטיבי עד שהוא ידרוש הכשרה מעטה או לא ידרוש הכשרה כלל. המכשיר יוכל לשמש לכל דבר, כולל למידה.

סטיב ריין (STEVE RYAN), מתאם טכנולוגיה לימודית ומורה למדעי החברה בבית הספר Butler, טוען כי המכשירים הניידים העתידיים יהיו אינטראקטיביים בעלי מסך מגע תלת-ממדי המקרין את המסך באוויר מול המשתמש לצורך תמרון. מכשירים אלה יפעלו על ענן עם אפליקציות ונתונים המאוחסנים במכשיר עצמו. המכשירים יהיו קטנים בגודלם ודקים. 

רונדה לדוק (Rhonda Leduc), סטודנטית לתואר שני באוניברסיטת Illinois Urbana-Champaign, טוענת כי המכשיר הנייד  "Ubique" יהיה בגודל של כרטיס אשראי, חסין למים, ושלא ניתן להרוס אותו, בעל חיי סוללה ארוכים ויכולות כוח סולאריות. הוא יפעיל את כל התכניות ללא קשר למערכת ההפעלה, ויתחבר לאינטרנט מכל מקום על פני כדור הארץ. בנוסף, המכשיר גם ינטר את מצב הבריאות ויזהיר את מסוגיות בריאות פוטנציאליות דרך אפשרויות רבות.


דניס אימוטו (Dennis Imoto), מחנך, אומר כי המכשיר יהיה בר –קיימא, קשיח ונייד. התלמידים  ייהפכו למיומנים יותר בדיבור בעל-פה כתוצאה עקיפה משימוש בתוכנה לזיהוי קולי.

לי וילסון (LEE WILSON) נשיאה ומנכ"לית PCI Education, טוענת כי עבור החינוך של k-12, המכשיר צריך לפנות ללחצים היומיומיים שיאפשרו  שימוש של הילדים. המחיר צריך לרדת באופן ניכר. המכשיר צריך להיות קטן וקשיח ובעל חיי סוללה ארוכים, מחובר תמיד, תומך בקלט אדפטיבי שידידותי ל-UDL (מגע, מקלדת, מתגים, קול ומסוגל להקרין את המסך או להרחיבו וכו').

קארן סורנסן (KAREN SORENSEN), יועצת חינוכית בכירה ושותפה ב-21st Century Education, אומרת שהמכשיר יציג לתלמיד מידע מותאם אישית דרך מקורות מולטימדיה, המידע יעביר מיידית משוב. המורה ישמש כמנהל הפרויקט. לדוגמא, התלמיד יקבל מידע לגבי אלמנטים שונים של אדמה דרך הוידאו, ידגום דוגמאות דרך הציוד ההיקפי, יחבר למכשיר ויקבל משוב מיידי דרך האפליקציות. באפליקציית הכניסה, המורה יסקור את המשוב של התלמיד, יעריך את התוצאות ויקבע את הלמידה הטובה ביותר עבור התלמיד. התלמידים יקובצו לקבוצות לפי תפקודם במיומנות/משימה.


כאלב ג'ונס (CALEB JONES), יועץ לחוויית התלמיד בבית הספר Florida Virtual School Orlando, טוען כי מכשיר הלמידה הנייד של העתיד יהיה חלק פעיל מעולמו של התלמיד. טלפונים חכמים, טלוויזיות, טאבלטים, טלפונים במכונית ואפילו מכשירי החשמל בבית יהיו תמיד מקושרים לחיים האקדמיים של התלמיד. כל מה שהתלמיד יעשה ובכל מקום שהוא ייצור אינטראקציה יהפוך להזדמנות ללמידה. הלמידה לא תתחיל בפתח בית הספר ולא תסתיים שם.

ג'ון הרינגטון (JOHN HARRINGTON), מנכ"ל Funds For Learning Edmond, חוזה כי מכשיר הלמידה של העתיד לא יהיה מכשיר: הוא יהיה רשת; באופן ספציפי, רשתות אלחוטיות. ה-FCC נתן לאחרונה אור ירוק לתכנית הפיילוט E-Rate Deployed Ubiquitously (EDU) 2011. ה-FCC מחפש כיצד הם יכולים לתמוך בקישוריות אלחוטית. 


קייל רוס (KYLE ROSS),  חוזה מכשיר שיהיה ממוקם בכל כיתה, וייקרא iDesk . המכשיר ייראה כמו שולחן תלמיד שבראשו זכוכית שהוא כמו גרסה גדולה יותר של ה- iPad, המחובר דרך WiFi לרשת בית הספר. תוך שימוש במחשב ענן, התלמידים יכולים לשבת ולכתוב ביומן בתוך השולחנות שלהם, שם הם יכולים להגיב להערות המורים, להשלים את העבודה שלהם ולהתחבר לתלמידים אחרים הכול ללא צורך במחשבים נוספים או במכשירים ניידים. 

וקיפ רוגרס (KIPP ROGERS), מחבר הספר Mobile Learning Devices (בהוצאת Solution Tree) ומנהל החינוך העל-יסודי ב- York County School Division, טוען כי מכשיר הלמידה הנייד האידיאלי יהיה דומה לכרטיס אשראי לאחר שקופל ארבע פעמים. כאשר הוא לא מקופל, החצי העליון של המכשיר משמש כמסך, והחצי התחתון כמקלדת. המכשיר יהיה עשוי מסיב טיטניום גמיש. הסוללה מספיקה ל-24 שעות והמכשיר מסוגל לקבל איתותים אלחוטיים מכל מקום. הוא יתחבר לשימוש אלחוטי באינטרנט תוך שימוש בכל רשת ויכול "לדבר" לכל מכשיר אלחוטי או דרך קישור USB. המכשיר ישמש כטלפון, כטלוויזיה, כ-PDA, מחשב וכספר לימוד. 

קישור למאמר המלא באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya