חוזר שבועי או עלון מקוון כאמצעי לגיבוש צוות ההוראה

במגזין "שיעור חופשי" של נובמבר 2008 פורסמה כתבה  קצרה על שימוש בחוזר שבועי בביה"ס כאמצעי לגיבוש צוות ההוראה . איקה אביב המנהלת לשעבר של  חטיבת הביניים "רמות" בבת ים ממליצה על פעילות קבועה של הוצאה לאור של חוזר שבועי משותף להנהלה ולצוות המורים. היא ממליצה על חוזר קבוע שיוצא בכל יום ראשון בבוקר ומחולק לצוות המורים ולצוות המנהלי. החוזר משקף את העשייה ביה"ס ואת התכנון לעתיד . בחוזר מפורטות הערכות ופעילויות , תזכורות על ימי הולדת של מורות וגם מסרים כגון ספר שקראו , סרט מומלץ ועוד. גם המורות בביה"ס העבירו מסרים באמצעות החוזר , שהפך להיות לחלק מהווי בית הספר וזכה להערכה רבה .
 
בעידן האינטרנט אסטרטגיה יותר מועילה יכולה להתבטא בעלון מקוון. כלומר, ניתן להפיק את החוזר השבועי כעלון מקוון משותף שבועי להנהלה ולצוות המורים . העלון המקוון יכול להופיע באינטרנט בתור בלוג שיתופי של מורי ביה"ס וההנהלה . ההנהלה קובעת את מדיניות המערכת , אך כל מורה יכול להוסיף פוסטים ( הגיגים או מאמרונים משלו ) . היתרון של בלוג שיתופי להנהלה ולצוות מורים הוא שהמורים יכולים גם להגיב לפוסטים השונים וניתן ליצור קישורים  פעילים ו"חמים" באינטרנט לחומרי למידה או מחקרי חינוך מעניינים.  מדי פעם אפשר למנות מורה כעורך   לחודש הקרוב והוא יראה בכך משהו מרענן והזדמנות לגוון את תפקידיו בביה"ס . ניתן להפיק את העלון בקלות יחסית על גבי פלטפורמת  wordpressשאינה כרוכה בתשלום .  
 
בתיכון עירוני ה' בחיפה יש אמנם עלון מקוון בצורת בלוג של ההנהלה  אך הוא מיועד גם לתלמידים.  לדעתנו, ניתן ליצור מהדורה נוספת רק למורים ולהנהלה כאשר מנהל ביה"ס ימנה כמה מורים כעורכי העלון והוא יופץ באינטרנט רק למורים ולהנהלה . ניתן באמצעות סיסמה רק למורים לקרוא את העלון המקוון באינטרנט ואפשר כיום בעידן השקיפות להשאירו פתוח באינטרנט.  
 

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    עמי שלום,העלון המקוון של מרחב חינוכי עירוני ה' בחיפה הוא עלון הפתוח לכולם! הוא אינו עלון של ההנהלה!אני כעורכת העלון מתעדת בו את כל אירועי ביה'ס, מפרסמת הודעות המזמינות לשיח וכו'.מכיוון שזה בית ספר התגובות עוברות סינון ומתפרסמות לאחר מכן.נתראה בקרוב בכנס מופת על ש.ב…ד"ש ניבה.

    פורסמה ב 15/01/2009 ע״י ניבה פרי
    מה דעתך?
yyya