התרחבות כוח העזר למורים בבריטניה

העומס הגובר על המורים בבריטניה גרם בעשור האחרון לנטישה של מקצוע ההוראה ע"י מורים רבים והתוצאה הביאה למחסור במורים. כדי להקל על המשבר החל הממשלה הבריטית לפני כשלוש שנים במדיניות חדשה של הקלת תנאי העבודה וההוראה של המורים ברחבי הממלכה הבריטית.

מה עשתה הממשלה הבריטית למען המורים בשנתיים האחרונות? משרד החינוך הוציא הוראה, לפיה מורים יעבדו מקסימום 38 שעות שבועיות. 10% מזמנו של המורה מדי יום, יוקדשו להכנת מערך-שיעור ומתן ציונים. נאסר על המורים לעסוק במטלות ניהוליות, כגון איסוף כסף לשירותי הזנה, חקירה על היעדרות תלמיד ושימוש מופרז במכונת הצילום הבית-ספרית.

הממשלה גם מתכוונת להרחיב את קשת עובדי ההוראה ולצרף למערכת עוד סייעי-הוראה, כדי להפחית מהעומס המוטל על המורים. ארגון המורים, לא מאושר מהיוזמה, וטוען כי הכנסת הסייעים פוגעת בתוכניות ההכשרה של המורים. זה מה שראשי הארגון חושבים. לעומתם, 29 מתוך 194 הנשאלים במחקר אמרו כי הסיוע בהוראה ישפר את איכות עבודתם. תמיד טוב שיש כוח עזר

 היקף האסיסטנטים להוראה הלך וגדל בשנתיים האחרונות והיקפם הגיע ל20, 000 איש. הם גם הקימו לעצמם איגוד מקצועי משלהם הנלחם להשגת תנאי שכר משופרים יותר. הממשלה הבריטית נוטה לתמוך יותר ויותר באסיסטנטים להוראה הן כדי להקל על עומס המורים בבתי הספר והן כדי להחליש את האיגודים המקצועיים של המורים בבריטניה המתנגדים עקרונית להרחבת תפקודם ותפקידם של האסיסטנטים להוראה.

קישורים נילווים - ראו מימין

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya