התרומה של קורס הכשרת מורים בפועל למתמטיקה להתפתחות המקצועית של מורי בית הספר היסודי בישראל

Mishal, Adina; Patkin, Dorit. "Contribution of mathematics in-service training course to the professional development of elementary school teachers in Israel", Teacher Development, Apr2016, Vol. 20 Issue 2, p253-274.

המטרה של מאמר זה היא לחקור את התרומה של קורס הכשרת מורים בפועל למתמטיקה למורי בית הספר היסודי (כיתות א'-ו') בישראל. המחקר נערך בקרב 449 מחנכים. הם התבקשו לענות על שאלות לגבי הרקע שלהם. בנוסף, הם התבקשו לומר מהן הציפיות שלהם מקורס ההכשרה ובסופו התבקשו לציין באיזו מידה הקורס הועיל להם.

ממצאי המחקר מבהירים כי מחנכים המלמדים מתמטיקה בבית הספר היסודי ונכחו בקורס הם לרוב נשים בשנות הארבעים שלהן, בעלות תואר ראשון בחינוך ותעודת הסמכה ללימוד מתמטיקה, עם 13 שנות ניסיון בהוראה בממוצע.

המורים שהשתתפו בקורס ציינו את רצונם להעשיר את הידע הדידקטי שלהם כדי לרכוש כלים מגוונים להוראת מתמטיקה עבור כלל אוכלוסיית התלמידים, גם עבור תלמידים מחוננים וגם עבור תלמידים עם לקויות למידה.

אף על פי כן, דרישתם להרחיב את הידע שלהם במתמטיקה הייתה מאוד מוגבלת. בהתבסס על העובדה שלרוב המורים אין השכלה בתחום המתמטיקה, זהו ממצא מפתיע מאחר שכדי להיות מורה טוב, יש להיות מנוסה לא רק בידע התוכן הפדגוגי אלא גם בתחום התוכן.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

הוראת מתמטיקה לשם מה?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya