התפתחות של סטודנטים בלמידה מווסתת-עצמי במהלך הכשרה מקצועית בתארים מתקדמים: מחקר אורך

Endedijk, Maaike D.; Vermunt, Jan D.; Meijer, Paulien C.; Brekelmans, Mieke. "Students' development in self-regulated learning in postgraduate professional education: a longitudinal study", Studies in Higher Education, Aug2014, Vol. 39 Issue 7, p1116-1138.

המטרה של מחקר זה היא לזהות את ההתפתחות של למידה מווסתת-עצמי של סטודנטים במהלך תכנית להכשרת מורים לתארים מתקדמים.

אוריינטציות הלמידה של הסטודנטים להוראה נמדדו באמצעות שאלון ופעילויות הוויסות שלהם נמדדו באמצעים של יומנים של שאלות מובנות מרובות.

הניתוחים הראו שהסטודנטים להוראה הפכו לפאסיביים יותר בוויסות שלהם במהלך התכנית. יתר על כן, שליש בלבד מהסטודנטים להוראה שינה את הלמידה בכיוון של למידה עצמאית מכוונת משמעות.

מחקר זה מצא הוכחה מעטה לכך שהסטודנטים הפכו למווסתים יותר באופן עצמי במהלך התכנית המקצועית שלאחר התואר.

זה מראה שההזדמנויות לכיוון הלמידה באופן עצמאי עשויות להיות הכרחיות אך אינן מהוות תנאי מספיק להגברת המיומנויות והתפיסות של הסטודנטים כדי להפוך ללומדים מווסתים עצמאית לאורך החיים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya