התפתחות המדיניות של קליטת מורים מתחילים
- כיצד מנווטות שלוש המדינות בין דרישות מרכזיות לבין אוטונומיה מקומית?
- כיצד הן מבטיחות נגישות שוויונית לתוכניות קליטה ולאיכות בכל מקום?
- במה דומות ובמה שונות הגישות שנקטו שלוש המדינות שבמחקר?
- בכל המדינות יש קשר בין תוכניות הקליטה לבין מתן רישוי עיסוק בהוראה,
- במהלך 5 השנים הוכנס הליך חדש הכולל שלושה שלבים למתן רישוי הוראה: אישור ראשוני / זמני שלא ניתן לחדשו, אישור מקצועי שניתן לחדשו והזדמנות לקבל תואר שני המאפשרת רווח זמן גדול יותר עד חידוש האישור,
- בכולן ניתן חונך לכל מורה חדש והפיקוח הוא מקומי הוריאציות: במדינה אחת – חונך לשנה, במדינה אחרת – חונכות במשך 5 שנים.
- בכל המדינות מתקיימת מחויבות לפיקוח מקומי על התוכניות, הוריאציות: במדינה אחת – התוכנית היא ברמה ארצית וכוללת פירוט רב, באחרת – התוכנית לפרטיה נבנית ברמה המקומית,
- המבנה וההרכב של התוכניות שונים בתכלית בין שלוש המדינות, ויש גם הבדלים בין מחוזות שונים בתוך אותה מדינה (למשל, חיזוק מקום המנהל בתהליך). ניתן להניח שלוריאציות אלה יש השפעה על יעילות התוכניות.
ביבליוגרפיה
Achinstein, B., Ogawa, R., & Speigelman, A. (2004). Are we creating separate and unequal tracks of teachers? American Educational Research Journal, 41, 557-603.
Clune, W.H. (1993). The bets path to systematic educational policy: Standard/centralized or differentiated/decentralized? Educational Evaluation and Policy Analysis, 15, 233-254.
Feiman-Nemser, S. (2001).From preparations to practice: designing a continuum to strengthen and sustain teaching, College Record, 103, 1013-1055.
Glazerman, S., et al., (2008). Impacts of comprehensive teacher induction: results from the first year of a randomized controlled study, NCEE, 2009-2034, Washington DC: Institute of Education Sciences.
Johnson, L.S., et al., (2004). The support gap: new teachers early experiences in high-income and low-income schools, Education Policy, 12, 1-23.
Johnson, L.S. et al., (2009). Urban induction policy and practice: a study of the Kansas City metropolitan area, Educational Research Service Spectrum, 27(1), 31-41.
Kardos, S.M., et al., (2002).Counting on colleagues: new teachers encounter the professional cultures of their schools, Educational Administration Quarterly, 37, 250-290.
Smith, T. & Ingersoll, R. (2004). What are the effects of induction and mentoring on beginning teacher turnover? American Educational research journal, 41, 681-714.
Stanulis, R., Burrill, G., & Ames, K. (2007). Fitting in and learning to teach: tensions in developing a vision for a university-based induction program for beginning teachers, Teacher Education Quarterly, 34(3), 135-147.
Stanulis, R., & Floden, R.E. (2009). Intensive mentoring: Intensive mentoring as a way to help beginning teachers develop balanced instruction, Journal of Teacher Education, 60, 112-122.
Strong, M. (2005). Research brief: Mentoring new teachers to increase retention, New Teacher Center, Santa Cruz, CA.
Villar, A., Strong, M., (2005). Is mentoring worth the money? A benefit-cost analysis and 5 year rate of return of a comprehensive mentoring program for beginning teachers, ERS Spectrum, 25(3), 1-17.
Wang, J., Odell, S.J., & Schwille, S.A. (2008). Effects of teacher induction on beginning teachers’ teaching: a critical review of the literature, Journal of Teacher Education, 59, 132-152.
Weick, K. (1995). Sense making in organizations, Thousand Oaks, CA: Sage.
- כיצד מנווטות שלוש המדינות בין דרישות מרכזיות לבין אוטונומיה מקומית?
- כיצד הן מבטיחות נגישות שוויונית לתוכניות קליטה ולאיכות בכל מקום?
- במה דומות ובמה שונות הגישות שנקטו שלוש המדינות שבמחקר?
- בכל המדינות יש קשר בין תוכניות הקליטה לבין מתן רישוי עיסוק בהוראה,
- במהלך 5 השנים הוכנס הליך חדש הכולל שלושה שלבים למתן רישוי הוראה: אישור ראשוני / זמני שלא ניתן לחדשו, אישור מקצועי שניתן לחדשו והזדמנות לקבל תואר שני המאפשרת רווח זמן גדול יותר עד חידוש האישור,
- בכולן ניתן חונך לכל מורה חדש והפיקוח הוא מקומי הוריאציות: במדינה אחת – חונך לשנה, במדינה אחרת – חונכות במשך 5 שנים.
- בכל המדינות מתקיימת מחויבות לפיקוח מקומי על התוכניות, הוריאציות: במדינה אחת – התוכנית היא ברמה ארצית וכוללת פירוט רב, באחרת – התוכנית לפרטיה נבנית ברמה המקומית,
- המבנה וההרכב של התוכניות שונים בתכלית בין שלוש המדינות, ויש גם הבדלים בין מחוזות שונים בתוך אותה מדינה (למשל, חיזוק מקום המנהל בתהליך). ניתן להניח שלוריאציות אלה יש השפעה על יעילות התוכניות.