התפקיד הנוכחי של קורסי ה-MOOC
Mirrlees, Tanner; Alvi, Shahid. "Taylorizing Academia, Deskilling Professors and Automating Higher Education: The Recent Role of MOOCs", Journal for Critical Education Policy Studies (JCEPS), Vol. 12 Issue 2, p45-73.
מאמר זה מציע טיעון נגד הבאז האופטימיסטי והטכנו-דטרמיניסטי המקיף את קורסי ה-MOOC למטרות רווח על ידי המשגה וניתוח של קורסי MOOC ביחס לכוחות ולקשרים של הקפיטליזם, לאסטרטגיות הניהוליות של טיילור, לניסיונות הנושנים מצד המנהלים באוניברסיטאות בארה"ב ליישם טכנולוגיית תקשורת חדשה לתהליך העבודה הלימודי כדרך להפוך אותה ל"יעילה" יותר, וליחסי הכוח הטעונים לעתים קרובות בין מנהלי האוניברסיטה לבין המורים.
המחברים מסכימים שקורסי ה-MOOC מיצגים את הניסיון האחרון ביותר בהיסטוריה הארוכה של מאמצי הניהול של טיילור להפוך את החינוך ל"יעיל" יותר על ידי כך שגורמים לפחות ופחות פרופסורים ללמד יותר ויותר סטודנטים בפחות משאבים ובעלות נמוכה יותר. המסקנה של המחברים קוראת ל"דמוקרטיזציה" של קורסי ה-MOOC.