התפיסות, האמונות והפרקטיקות של השותפים לשילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בכיתות הכוללות – מחקר קולבורטיבי של סטודנטים להוראה
מקור: תקציר שהוגש לכנס, למאמרון המורחב שהוגש לכנס ראו קובץ מצורף מימין
המאמר המלא פורסם בכתב העת סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום, 21 (1): 35-54, 2006
המחקר בדק את התפיסות, האמונות והפרקטיקות של השותפים לשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכיתות הכוללות; המורים הכוללים, בעלי תפקידי ניהול והמורים המשלבים, כלפי השילוב.
כל שלבי המחקר, החל ממיקוד הנושא, ניסוח השאלות, איסוף החומר לרקע התיאורטי וארגונו, תכנון השיטה, בניית הכלים, איסוף הנתונים, ניתוחם והדיון בהם, נערכו על ידי קבוצת סטודנטים במסלול מצוינות במכללת לוינסקי לחינוך, במסגרת סמינריון "המורה, הכיתה ובית הספר בעידן של שילוב", בהנחיית מרצה מתחום החינוך המיוחד ובשיתוף עם ראש יחידת המחקר במכללה. התהליך כולו נעשה מתוך מגמה לטפח יכולות מחקר ובד בבד לפתח את הידע בתחום הנחקר. ביצוע תהליכי המחקר וממצאיו תרמו להעשרת הידע של המתכשרים להוראה ומנחיהם ולפיתוח ידע הדרוש למערכת החינוך, בהתמודדות עם סוגיית השילוב.
שלום רב, אני סטודנטית לתואר שני. בעבודת המחקר שלי אני בודקת את תהליך השילוב בכיתת הלימוד בעקבות אינטרקציה בין מורה למורת שילוב. אשמח לדעת היכן אפשר לקרוא את המחקר? בתודה ויום טוב ליאת
ליאת שלוםהמאמר עומד להתפרסם (או פורסם, אינני יודעת כי לא עדכנו אותי) בכתב העת "סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום".בלה
אני סטודנטית לתואר שני במנהיגות בחינוך. אני עושה עבודה סמינריונית על פרויקט 'שילובים' שמתקיים במתחם ובבית הספר בו אני עובדת, עין-הפרץ שליד עכו.שאלתי היא האם במחקר שבצעתם מצאתם הבדלים בין עמדותיהם של מחנכים למורים מקצועיים כלפי השילוב? אשמח לתשובתך,שנה טובה,אסתי שפק
המאמר: גביש,ב. ושמעוני,ש. (2007). תפיסותיהן של מורות הכוללות את שילוב התלמידים בעלי צרכים מיוחדים בכיתותיהן. סוגיות בחינוך מיוחד ושיקום, 21( 1) ע"מ 35-54בהצלחה, שרה שמעוני
שלום רבאני סטודנטית לשנה א לחינוך מיוחד ופסיכולגיה, עובדת כסייעת משלבת ילדים אוטיסטים בכיתה רגילה בבית הספר.מעוניינת לקרוא את המאמר במלואו היות ובחרתי לעבוד בקורסים שלי בנושא מעניין זה.אשמח לתשובתכם…מיכל טוויטו.
אני שמחה על התעניינותך המאמר יצא ב_2006 בכתב העת סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום ( סחי"ש)