התפיסה, הניהול וההוצאה לפועל של סיכון בקרב מחנכים בבית ספר יער

Connolly, Mark; Haughton, Chantelle. The perception, management and performance of risk amongst Forest School educators. British Journal of Sociology of Education. Mar2017, Vol. 38 Issue 2, p105-124.

מאמר זה חוקר כיצד תפיסת הסיכון בקרב מורים המלמדים במסגרת יוזמת הלימוד החוץ-כיתתית, בית ספר יער (Forest School), גם מעצבת וגם מעוצבת על ידי ההבנות שלהם את הילדוּת, הפדגוגיה והזהות המקצועית שלהם עצמם.

בהתבסס על פרספקטיבה קונסטרוקציוניסטית חברתית (social constructionist) בפיתוח תיאוריה לגבי סיכון וילדוּת, המאמר טוען שהדאגות העכשוויות והרגישות יתר על המידה ביחס לפגיעוּת של ילדים נובעות הן מפחדים מהעולם המודרני והן מהנטייה להגנת-יתר שפחדים אלה מאיצים.

במקום להתייחס לרגישות יתר זו כאי-רציונלית או פרנואידית, המאמר מתבסס על תיאוריות חברתיות-תרבותיות ועל שיטות איכותניות כדי לחקור כיצד הסיכון נתפס, מנוהל ומוצא לפועל בידי מורים במסגרת היוזמה שמטרתה להשיב על כנו את הסיכון לתוך חיי הילדים.

המחקר מצא שבעוד שההנעות של מורים אלה להשתתף בבית ספר יער נבעו מרצון לחשוף ילדים לנטילת סיכונים מעצבת בסביבה החוץ-כיתתית, הסלידה מסיכון המוסדית והתרבותית ההגמונית שמולה ניסו להתייצב, המתיישבת עם הזהות התעסוקתית השנויה במחלוקת שלהם, יצרה מתחים באופן שבו הם ניהלו והוציאו לפועל את הסיכון אשר התנגד למימוש מלא של הפדגוגיה של בית ספר היער.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

"אתם רוצים שנלמד בסביבה חוץ-כיתתית היכן?" רפלקציות לגבי הוראה חוץ-כיתתית מקוונת

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya