התנסויות באייפדים של תלמידים צעירים, של עוזרי ההוראה והמורה שלהם בבית ספר בצפון אירלנד

מאת: Linda Clarke

Clarke, Linda; Abbott, Lesley. Young pupils', their teacher's and classroom assistants' experiences of iPads in a Northern Ireland school: 'Four and five years old, who would have thought they could do that?'. British Journal of Educational Technology , Nov2016, Vol. 47 Issue 6, p1051-1064.

מאמר זה מתאר פרויקט אייפד (iPad) בבית ספר יסודי בצפון אירלנד. הפרויקט מעריך כיצד הטכנולוגיה השפיעה על למידה באוריינות קריאה, אוריינות מתמטית ועל מיומנויות תלמידים. התלמידים הצעירים ביותר נשאלו לגבי ההתנסויות באייפדים שלהם תוך שימוש בראיונות בקבוצות קטנות המבוססות על גישת זמן המעגל (circle time). המורה שלהם ושני עוזרי הוראה רואיינו לגבי דפוסים ארגוניים, פדגוגיים ומיומנויות תלמידים.

המורה דיווח על שיפורים ועל מוכנות גדולה יותר ביכולת של התלמידים לתפוס מושגי מפתח ראשוניים באוריינות קריאה ובאוריינות מתמטית, כולל ילדים בעלי יכולות נמוכות יותר ובעלי צרכים מיוחדים. ההנעה, הריכוז והביטחון גדלו, וכך גם שיתוף הפעולה הספונטני בין עמיתים והשלבים המוקדמים של הערכת עמיתים.

לעוזרי ההוראה היה תפקיד חדשני בתמיכה בשימוש באייפד והם הבחינו במיומנויות תקשורת, הקשבה ומוטוריקה עדינה משופרות של תלמידים. הילדים אמרו שהאייפדים עזרו להם בכתיבה, בספירה ובציור. הם הבינו את המטרה של אפליקציות ספציפיות, כיצד לנווט בהן ואיזו למידה התרחשה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

בחינת השימוש של מורים באייפדים: רמת הנוחות, תפיסות ושימושים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya