התמיכה במורים מחליפים הכרחית כשהמחסור במורים מחריף

Gonzales, L. (2017). Support for substitute teachers is crucial as shortage grows. Leadership, 46, 3, 14-16

למרות מעמדם הזמני, למורים מחליפים יש תפקיד חשוב ומרכזי במערכת החינוך. הם מוכנסים לסיטואציה מורכבת, מוצבים בקדמת הכיתה ונשלחים לבתי ספר שאינם מוכרים להם. בעידן שבו מצופה ממערכות חינוך להציב ולהציע סטנדרטים גבוהים ולבצע תהליכי הערכה קפדניים למורים, מן הראוי שבמערכת החינוך ישקיעו גם בפיתוח סגל של מורים מחליפים.

המחסור במורים מחליפים עולה למערכת החינוך זמן וכסף ומשפיע לרעה על הדימוי והאווירה בבתי הספר. שכן, מורים מחליפים נאלצים לחפות על מורים הנמצאים בימי חופשה או מחלה למשך תקופות בלתי-קצובות, לבדוק מטלות שלא מתחום הידע שלהם ולהתמודד עם תלמידים שאינם מכירים.

על רקע זה, ליסה גונזאלס, ד"ר לחינוך ומפקחת במערכת החינוך בארצות הברית, מספקת עצות לתמיכה ושימור של מורים מחליפים:

עבודה עם תלמידים: רוב האזרחים המבקשים לעבוד כמורים מחליפים נמשכים לרעיון של לעבוד עם בני אדם. לכן, יש לאפשר להם להתרכז באינטראקציה האנושית עם התלמידים ואין להשאיר להם ערמות של מטלות לבדיקה, לבקש מהם להמשיך לעבוד בבית או למנותם לתפקידי תורנות.

התנהגות תלמידים: מטבע הדברים, התלמידים אינם צפויים להתנהג למופת כאשר המורה שלהם אינו נוכח. ההתמודדות עם תלמידים שמסרבים להשלים מטלות ולהישמע להוראות מכפילה את הקושי של המורים המחליפים. לכן, כדאי לצוות מורה מנוסה למורה המחליף או לבקש ממנהל בית הספר לקיים תיאום ציפיות עם תלמידי הכיתה מבעוד מועד ולפקח על המתרחש.

משרת המורה המחליף: למרבה הצער, תפקיד המורה המחליף נתפס כארעי ושאינו ראוי להערכה מלאה. למרות זאת, יש להשתדל ליצור קשר עם מורים מחליפים בכדי שהם ירצו לחזור ללמד בבית הספר שלכם. המורים הללו יעדיפו לעבוד במקום שבו הם חשים מוערכים ונתמכים ויתכן שאף ירצו להתחיל לעבוד בו במשרה מלאה.

טיפים נוספים:

  • תדרכו את המורים המחליפים על האזור ועל אוכלוסיית בית הספר.
  • הזמינו את המורים המחליפים להדרכות המתקיימות בבית הספר.
  • ודאו כי למורים המחליפים יש מערך שיעור סטנדרטי ומערך שיעור חרום - למקרה שהתלמידים לא מאפשרים לשיעור להתקיים כסדרו.
  • דאגו כי מנהל בית הספר מבקר בכיתה ומודה למורה מחליף באופן אישי בסוף היום.

לתקציר באנגלית

פרויקט מיוחד ליום המורה: השנה הראשונה שלו במערכת החינוך שברה אותו לגמרי, והוא בכלל היה המורה

מעמד המורה בחברה הישראלית של היום

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya