התמודדות מורים עם למידה מבוססת כתיבת בלוגים : אילוצי המעבדה למחשבים

 המורה חניתה חן מדווחת בבלוג שלה באדיורשת על ההתמודדות שלה בשילוב בלוגים בלמידה בכיתה. המטרה שלה היא ליצור קהילה לומדת מתוך עניין, תומכת, רפלקטיבית, כשילדים מקבלים תגובות לכתיבתם, זה מגביר את המוטיבציה לכתיבה נוספת. בבית ספרה מעבדת מחשבים אחת אשר משרתת כיתות רבות פעילות, כל מפגש בחדר מחשבים נפתח בהצגת 2 בלוגים שונים שילדי הכיתה כתבו, המוקרנים במקרן.

 הילדים קוראים, הם משוחחים על הפוסטים שנשלחו והם מגיבים בעקבות הדיון. כרגע הילדים (בעלי יכולת טכנולוגית  גבוהה) "לומדים" את הבלוג, עסוקים בחקר וגילוי, מתמודדים עם מכשלות טכניות, פותרים בעיות ועוזרים לחבריהם ) . " אינני יודעת עדיין איך לרתום את ההורים..למרות שהם מכירים את סביבת הלמידה," הם עדיין שומרים על שתיקה ברשת (כבדהו וחשדהו?) אני זקוקה למחשבים ניידים זמינים בכיתתי מאוד קשה להפסיק תהליך באמצע כי צריך לפנות את חדר המחשבים" .

היוזמה של המורה חניתה חן ראויה לשבח  ומעידה כי המורים בבתי הספר מוכנים להתמודד עם שילוב  האינטרנט והמחשב בליבת הלמידה . עם זאת  נראה כי המורים היזמים בבתי הספר נותרים בדרך כלל לבדם בהתמודדות שלהם בביה"ס .  מן הראוי היה שהנהלת ביה"ס שלה תתמוך בה ותאפשר לה לפרוס כמה שעות ברצף במעבדת המחשבים.

למאמרון המלא של המורה חניתה חן באדיורשת ..
הבלוג הכיתתי של חניתה חן

 דיווח מה19 בינואר 2010 של המורה חניתה חן על הפעלת התלמידים בכיתתה בכתיבת בלוגים


    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    לאלישע,תודה על הפירגון. מטרתי הראשונה הייתה חשיפה- ובכך הצלחתי.מבטיחה לכתוב פוסט על הדרך והמטרות שלי ואולי אהיה ברורה יותר.שבוע טובחניתה

    פורסמה ב 16/01/2010 ע״י חניתה חן

    כל הכבוד על היוזמה ועל הרעיוןאני יכולה להעיד שהילדים נהנים מכל רגע ומחפשים על מה לכתוב ומה להגיב לחברים שלהם.כן ירבו רעיונות מתקדמים וחדשניים.

    פורסמה ב 18/01/2010 ע״י רונית

    חניתה כל הכבוד. כבר השארתי הערה בבלוג שלך ולכן לא ארחיב יותר מדי כדי לא לייגע. כמשתמש קבוע בבלוג (עבור הסטודנטים שלי במכללת דוד ילין) אני שמח שיש לי שותפים לדרך.בברכהיורם

    פורסמה ב 15/02/2010 ע״י יורם אורעד
    מה דעתך?
yyya