התיכון הוירטואלי של משרד החינוך – כיוון נכון ומועיל

בספטמבר 2012 , עפ"י עיתון "הארץ", ישיק משרד החינוך את המיזם החדש של תיכון וירטואלי שהרעיון מאחוריו פשוט למדי: תלמידים מבתי ספר בכל רחבי הארץ ישבו מול מחשב במוסד החינוכי וילמדו במקביל בשיעור וירטואלי בקבוצות של כ-20 תלמידים, כ-4-3 שעות שבועיות. מספר דומה יילמד בתגבור באמצעות חונכים וירטואליים - שהם סטודנטים מצטיינים - בשעות אחר הצהריים. הצורך בפתיחת כיתות תקניות מרוכזות, כך מקווים, ייעלם.

למעלה מ-60 בתי ספר כבר הביעו התעניינות בפיילוט, שבשנה הבאה צפויים ללמוד במסגרתו 150 תלמידים את תחומי המתמטיקה והפיסיקה. כסף רב שהושקע בימים אלה בפיתוח הפרויקט - מעבדות וירטואליות, הדמיות, ואיתור מורים מצטיינים שישתלבו כמורים וירטואליים - מגיע מהקרן הפילנתרופית "טראמפ" שהשקיעה למעלה משבעה מיליון שקלים לצורך תקצוב השנתיים הראשונות. משרד החינוך עצמו ישקיע גם הוא מיליוני שקלים. יוזמי הרעיון מקווים כי בתוך כשלוש שנים ילמדו בתיכון הווירטואלי 1,000 תלמידים.

הערת מערכת פורטל מס"ע : בארה"ב ובקנדה יש ניסיון חיובי מאד מהפעלתם של בתי ספר תיכוניים וירטואליים ובמיוחד מהישגיו של התיכון הווירטואלי בפלורידה אשר הפך שם לביה"ס מוביל וחדשני .

למאמר בעיתון "הארץ"

בעשור האחרון ניכרת התפתחות משמעותית יותר של בתי ספר וירטואליים בארה"ב. קצב הגידול של בתי ספר וירטואליים בשנים האחרונות הגיע ל25% שנה. עפ"י נתוני המועצה האמריקאית לחינוך מקוון פועלים כבר 170 בתי ספר וירטואליים מלאים בארה"ב לצד 25 תוכניות ממלכתיות ללמידה וירטואלית בבתי הספר המקוונים.עפ"י נתוני המועצה יש כיום  בארה"ב כמיליון תלמידים המשתתפים בקורסים וירטואליים בבתי ספר תיכוניים ובבתי ספר יסודיים. שימוש גובר בקורסים הוירטואליים מסתמן גם בהוראה מתקנת שמעבירים בתי ספר רגילים באינטרנט לתלמידים בבית. בבתי ספר לא מעטים בהם יש צפיפות בכיתות נוטים להשתמש באינטרנט על מנת להעביר חלק מהקורסים לתלמידים הלומדים מהבית.

ספינת הדגל של בתי הספר הוירטואליים בארה"ב ובעולם הוא ביה"ס הוירטואלי של פלורידה (Florida Virtual School) המונה אלפי תלמידים והמעביר גם קורסים וירטואליים לשמונים אלף תלמידים הלומדים ברחבי ארה"ב.

Lessons Learned from Virtual Schools: Experiences and Recommendations from the Field


ראה גם :

לקראת תיכון וירטואלי מחוזי במחוז הצפון

בתי ספר תיכוניים בארה"ב והאתגר של בתי וירטואליים

התמחות ייעודית לפרחי הוראה בבתי ספר וירטואליים בארה"ב

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya