השפעת שילוב מולטימדיה בתוכנית הוראה בקרב סטודנטים לחינוך גופני על הישגי התלמידים

פנחס, יגאל, צילי רז-ליברמן ולארי קייץ. "השפעת שילוב מולטימדיה בתוכנית הוראה בקרב סטודנטים לחינוך גופני על הישגי התלמידים". החינוך וסביבו, שנתון מכללת סמינר הקיבוצים, ל"ג, תשע"א. עמ' 125- ?.


במאמר זה מוצג מחקר פעולה שנועד לבדוק את השפעת התקליטור "מדריך המולטימדיה השלם לפעילות בחדר הכושר" (פנחס וקייץ, 2008) על הישגי הסטודנטים וכן לעמוד על עמדות הסטודנטים כלפי מולטימדיה. למחקר זה ערך חלוצי משני היבטים עיקריים: 1. ככל הידוע לחוקרים, זו הפעם הראשונה שמשולב DVD בתוכנית הוראת הקורס "כושר ובריאות והכשרת קטינים לאימון בחדר הכושר". 2. ככלל, מעטים המחקרים המשלבים מולטימדיה בתחום החינוך הגופני.

תוצאות המחקר הראו כי חוות הדעת של הסטודנטים על ה- DVD הייתה חיובית ביותר, וכ- 94% מהם שוקלים להמשיך לעשות בו שימוש בעתיד. נמצא כי לתקליטור השפעה חיובית מובהקת על הישגי קבוצת הניסוי לעומת קבוצת הביקורת בכתיבת תכנית אימון אישית ובמבחן המעשי. כמו כן מן הממצאים עולה כי קלות השימוש והזמינות של התקליטור, מסייעים לתחושת הביטחון, לחיזוק המוטיבציה והנכונות לקחת אחריות, וכן מגבירים את מידת המעורבות של הסטודנטים בקורס לאורך כל שנת הלימודים.
לאור ההשפעות החיוביות, ממליצים החוקרים להמשיך ולפתח DVD מסוג זה ולשלבו בתהליך הכשרה של עוד מקצועות מתחום הספורט.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya