השנה הראשונה של המורה המתחיל

השנה הראשונה של המורה המתחיל
מאת:  ד"ר מיכל אונגר
מקור וקרדיט: ירחון מכון מופ"ת, יוני 2009, גליון מס' 38

כמנחת סטאז' זה שנים במכללת תלפיות, מציגה ד"ר מיכל אונגר את עמדותיה לגבי תהליך הנחייתו של המורה המתחיל בשנתו הראשונה. היא מתייחסת לנושאים האלה: מהות התמיכה בסטאז'רים ,מועד ההתחלה של סדנת הסטאז' ,הכשרת מנהלים חונכים ולא רק מורות חונכות.
מהות התמיכה במפגשים עם המורים המתמחים המתקיימים פנים-אל-פנים  במכללת תלפיות באה לידי ביטוי בשני מישורים:
 1. לעזור למורה החדש להגיע לתובנות חדשות הנוגעות לרקמת היחסים שבינו לבין התלמידים, של התלמידים בינם לבין עצמם ובין הגופים השונים הקשורים למערכת החינוך כמו גם, לסייע לסטאז'ר לגייס את מיומנויותיו , את אישיותו ואת הידע האישי שלו למציאת פתרון אופטימאלי לבעיות המתעוררות.
2. לקיים בסדנה תהליך של עיבוד מידע אשר מביא למודעותו של הסטאז'ר את אמונותיו ואת תפיסותיו הקודמות.

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    מדוע לא ניתן להיכנס לנוס המאמר השלם " השנה הראשונה של המורה המתחיל". יש עו מאמרים עם אותה בעייה.שאלה נוספת -האם באתר זה ניתן למצוא את כתה העת : דפים, הד החינוך?תודה רבקה

    פורסמה ב 15/12/2014 ע״י רבקה בוזורגי
    מה דעתך?
yyya