השלכות טכנולוגיות ה-WEB 2.0 על תחומי החינוך המתוקשב – סקירה

ההתפתחות של תחומי המחשבים בחינוך בשנים הקרובות תושפע יותר מכל מכניסת טכנולוגיות המידע מסוג WEB 2.0 לתחומי התקשוב החינוכי. טכנולוגיות ה- WEB 2.0  יחוללו שינוי בדרכי היישום של האינטרנט בכיתות הלימוד, אך המעבר כרוך בשינוי תודעתי שאינו קל לאימוץ. כולם, חוץ ממערכות החינוך, משתדלים להיות חלק ממהפכת ווב 2.0.


אבל מה זה בעצם ווב 2.0?

 

 במה הוא שונה מהאינטרנט הישן (שכעת נהוג לכנותו ווב 1.0)? איזה אתרים ויישומים אפשר לכרוך תחת ההגדרה הלוהטת הזאת? במה שונה הטכנולוגיה שמניעה אותו? איך הוא משפיע על הסוציולוגיה של הרשת, וכיצד הוא מושפע ממנה?

ווב 2.0, מהווה שינוי התפתחותי מהותי ביחס לרשת הישנה. השינוי מורגש בהיבטים רבים ובפרט ביצירת תוכן עצמאי, יישומי רשת ובשיתוף.

בסיס הרשת החדשה הוא השיתוף, שמתבטא בכמה דרכים. יישומים הזמינים באינטרנט ומציעים ניהול לוח זמנים, קבלת דוא"ל, תכנון יוזמות עסקיות ועוד, מאפשרים לשתף מידע עם משתמשים אחרים באופן יעיל. יצירה ועריכה של תוכן עצמאי נעשית בשיתוף עם קבוצת גולשים, תוך כדי קבלת תגובות מידיות היוצרות דיאלוג מתמיד בין יוצר התוכן לצרכניו. הטכנולוגיות החדשות, שמגדירות עצמן חלק ממגמת הווב 2.0, מפותחות באופן שיאפשר את שיתופן בתוך אתרים שונים בהתאמה מלאה.

 

יצירת תוכן

 

אחד המאפיינים הבולטים ביותר בווב 2.0 הוא ההתמקדות בתוכן. הרשת החדשה מלאה בתצלומים, בסרטונים ובטקסטים מכל הסוגים. אם בעבר מאמרים ברשת היו קיימים בעיקר בתוך אתרי חדשות או באתרים אקדמיים, היום כל אחד יכול להיות יצרן מלים.

פריחת הבלוגים הביאה לייצור כמויות אדירות של תוכן עצמאי בכל יום. בלוגים שהחלו כבמה לחשיפה אישית התפתחו לכלי שיווקי המשמש חברות יחסי ציבור ופלטפורמות עיתונאיות, שבהן אפשר לדון בנושאים אקטואליים באווירה פחות פורמלית תוך כדי הבעת דעות אישיות.

בעקבות המלים הגיעו גם תצלומים, ואף שאלבומי תמונות אישיים קיימים ברשת זה מכבר, בהשראת ווב 2.0 נהפכו אתרי התצלומים לתופעה חברתית. באתרים כמו פליקר (
flickr.com), למשל, אפשר להעלות תצלומים ולשתף בהם את כלל הגולשים. תשאלו מה חדש כאן? מטרת העלאת התצלומים היא שיתופן עם שאר המשתמשים כדי ליצור דו-שיח - ולא רק למטרות אישיות. בנוסף, השיתוף לא מתבסס רק על שליחת קישור לחברים כדי להזמין אותם לצפות באלבום. חיפוש התצלומים עצמו ושיתופם עם גולשים זרים נהפך למוטיב העיקרי בחוויית הגלישה.

 

תגים

אז איך אפשר למצוא את הידיים והרגליים בתוך הררי התוכן שמיליוני משתמשים מייצרים מדי יום? לפני עידן מנועי החיפוש, המידע היה מסודר באינדקסים. הוא נאסף וקוטלג, או נשפך אוטומטית לבסיסי נתונים של מנועי חיפוש, שהציגו את התוצאות לפי רלוונטיות וללא מגע יד אדם. מיון המידע למטרות איחזורו באינטרנט הישן היה כמו מיון בעלי חיים על פי זנים.
באתרי ווב 2.0, המרדף אחר המידע מתבצע באמצעות תגים שיצרני התוכן מגדירים בעצמם לפי כמה מילות מפתח. כך, בווב 2.0 המשתמש יכול לצרף תגים לכל פריט תוכן שהוא יוצר. חיפוש התג "אופניים" בפליקר, למשל, יספק תצלומים שיוצריהם בחרו לצרף אליהם את אותה מלת מפתח.

 

רשתות חברתיות

 

אתרים רבים מייצרים רשתות חברתיות, המאגדות משתמשים על פי תחומי עניין או צרכים משותפים. אם בעבר יצירת אתר אינטרנט הייתה פעולה אישית, והשיתוף היה מתבצע על ידי שליחת הקישור לקבוצת חברים, היום שיתוף הפעולה בין משתמשים ויצירת רשת המאגדת אותם עומדים בבסיסו של כמעט כל אתר או שירות ברשת.

 מקור וקרדיט:  עיתון הארץ , ליאור הנר .

Web 2.0 היא היכולת לגשת למידע גלובלי בהקשרים מקומיים בעלי משמעות חברתית, והיכולת של אנשים לגשת, לחפש, לערוך וליצור מידע אישי בצורה בעלת משמעות באמצעות גישה גלובלית. מה זה אומר תכל'ס? קחו לדוגמא את האתר Netvibes שעלה לאחרונה. אחרי חמש שניות אתה מבין מה אתה רואה, ואחרי עשר שניות אתה מבין איך אתה יכול לערוך את מה שאתה רואה. האתר הזה לוקח מידע מאתרים אחרים באמצעות RSS (פורמט להפצת מידע) וגישה ל API (שיטה לדבר עם אתרים אחרים), משתמש בשיטות של AJAX (שיטה לגישה למידע מבלי לעבור לעמוד אחר) לעדכון וארגון המסך, ונוקט בגישת מוכוונת משתמש (כמה שפחות, זה בעצם יותר). התוצאה - אתר הבית החדש שלי.

מקור וקרדיט:  הקולקטיב , ד"ר ירדן לוינסקי  ואורי ברוכין

 

אז מה לחינוך המתוקשב ולWEB 2.0 -?

 

ההשלכות של טכנולוגיות ה-WEB 20  על החינוך המתוקשב הן בראש ובראשונה ביצירת קהילות חינוכיות עפ"י התפיסה האמיתית של Etienne Wenger  שאינן בהכרח רק קבוצות דיון ופורומים המעלים הודעות ומשובים, אלא קהילות תוכן (קהילות עניין משותפות) פעילות בחינוך היוצרות תוכן בצורת אתרי ויקי, אתרי בלוגים מרושתים ומרכזי משאבים כיתתיים המחוברים ביניהם. בישראל, נערכים כמה פרויקטים חינוכיים של יצירת קהילות תוכן המבוססות על תפיסת הויקי השיתופית. ויקי (מבוטא "ווי-קי" או Wiki באנגלית) היא כלי ושיטה לבנייה וניהול של מאגרי מידע ואתרי אינטרנט, בהם התוכן נכתב ונערך על ידי ציבור של גולשים. מקור המילה היא בשפה של ילידי הוואי שם פירושה "מהיר". בשם ויקי מכונים גם אתרים שנוצרו בגישה זו וכן תוכנות שבאמצעותן מפעילים אתרים כאלו. המטרה של אתרי ויקי היא עריכה שיתופית של טקסט.

התרומה המשותפת מעשירה את כולם. אתרים אלו מכונים גם Wiki Wiki Web (כפרפרזה על WWW - World Wide Web). כלי הויקי זוכה לשימוש המפורסם ביותר בהיותו התשתית לויקיפדיה באנגלית וגם בעברית.

 כך לדוגמא, מועבר  בצורה מרתקת בטכניון קורס אקדמי על פילוסופיה בחינוך בהובלת ד"ר יעל קלי ורחל לוין-פלד. הסטודנטים מתארגנים בקורס לעבודה שיתופית בקבוצות (3-4 סטודנטים בקבוצה), כל קבוצה בוחרת בית ספר מתוך רשימה, לימוד התפיסות החינוכיות מתוך אתרי בית הספר / עלונים (הצהרות), שאילת שאלות חקר לגבי דרכי יישום של התפיסות החינוכיות, יום ביקור בבית הספר: איסוף ממצאים (תצפיות בכתה, ראיונות עם תלמידים, מורים ומנהלים), ניתוח הסקת מסקנות ופרסום סיכום קבוצתי באתר, השוואה בין בתי ספר (עבודה אישית).

 

הייחודיות בהשוואה לWeb  1.0- : נערכת עבודה קבוצתית פעילה של יצירת תוכן חינוכי. אוסף דפי ויקי לכל קבוצה בקורס, דף לכל שלב חקר, עריכה משותפת בדפים הקבוצתיים, דפי הויקי פתוחים לכולם. קל להבחין בתרומת הבודד לתוצר הקבוצתי. הוויקי מספק מידע אודות תרומות הפרטים בקבוצה - מי פעיל? מהי איכות התרומה? מאפשר עריכה נוחה אחד של השני ליצירת תוצר תוכן אחיד – קוהרנטיות.

למידע נוסף והרחבה :

שימוש בויקי ליצירת פורטפוליו אלקטרוני שיתופי: יישום בקורס פילוסופיה של החינוך

 

מדוע יישומי ויקי עשויים להיות משמעותיים בהוראה?

יישומי ויקי (WIKI Application) מאפשרים לכותבים שהם תלמידים, סטודנטים או מורים לכתוב בסביבה שיתופית באופן שנוצרת ביניהם הידברות מתמדת המתגברת על מחלוקות. התהליך מאופיין בחתירה של כל הכותבים להגיע להסכמה על השיטה ולהסכמה על האיכויות והנורמות.

תוך כדי כתיבה בסביבה מתוקשבת מבוססת WIKI נוצרת למידה ארגונית שיתופית שמשמעותה העברת ידע וגם מתגבשים טוב יותר מושגים ותכנים (Burnett , Hill and Duin, 1997). משימות כתיבה שיתופיות בסביבה מתוקשבת יוצרות אמות מידה גבוהה יותר לאיכות הכתיבה (Ede and Lunsford,1990) ונוצרת גם מחויבות אישית גבוהה יותר של הכותבים בסביבה המתוקשבת. כתיבה כחלק מפרויקט צוות לימודי תורמת רבות לחילופי ידע שהם פועל יוצר מתהליכי הכתיבה ויוצרת אתוס של מחויבות לקבוצה ולקהילה. כלי מתוקשב לכתיבה כגון WIKI מציע לא רק פשטות וגמישות אלא גם יתרונות קוגניטיביים של תהליך הידברות נמשך בין הכותבים. בסופו של דבר, נוצרים בסביבת כתיבה שיתופית מסוג WIKI תפוקות גבוהות יותר של תוצרי כתיבה.

למידע נוסף  והרחבה בנושא :

 

"תוכנות חברתיות" של קהילות מקוונות היוצרות תוכן

 

"תוכנות החברתיות" הן יישומים פעילים של קהילות מקוונות היוצרות תוכן, כגון FLICKR, או קהילות מבוססות WIKI ובלוגים. לתוכנות החברתיות יש שני מאפיינים עיקריים שהם משמעותיים למחנכים: א. הן מאפשרות תקשורת פעילה בין קבוצות ויחידים ב. הן מאפשרות צבירת תכנים ושיתופם. האנשים הפעילים בקהילות מקוונות מבוססות Social Software הופכים להיות מפיקי ידע ולא רק צרכני מידע. תוכנות חברתיות יש בהן כדי להועיל במיוחד למורים בעל גישת החקר (teacher inquiry) הזקוקים לרפלקציה עצמית של התנסויות ההוראה שלהם ולפרספקטיבות של עמיתים. שימוש אמיתי ב"תוכנות חברתיות" המחוללות תכנים והמקשרות בין פריטי תוכן (תגים) יש בו כדי להעמיק את ניהול הידע הפדגוגי ושיתופו בין מורים ומחנכים בעלי גישה חקרנית. מקור וקרדיט: כריסטופר ד. ססומס, מנהל המחלקה ללמידה מרחוק באוניברסיטת פלורידה (Christopher D. Sessums).

למידע נוסף  והרחבה :

למידע נוסף בנושא ומאמר מומלץ:

Bryan Alexander,  Web 2.0: A New Wave of Innovation for Teaching and Learning?  EDUCAUSE Review, vol. 41, no. 2 (March/April 2006): 32–44.

 

בלוגים חינוכיים ו-WEB 2.0

 

דוגמאות אחרות של השפעת ה-WEB 2.00  על החינוך המתוקשב הם בתחומי הבלוגים החינוכיים המאפשרים יצירת תוכן עצמאי, אך כאן ישראל נמצאת עדיין בתחתית הרשימה מבחינת היישום בבתי הספר.

מורים רבים לא מודעים לפוטנציאל של הבלוגים כאמצעי חינוכי ליצירת עניין אצל תלמידים. מבדיקה שנערכה בארה"ב נמצא כי מרבית המורים המשתמשים בבלוגים כמדיה חינוכית עושים זאת במסגרת הוראת תלמידים מחוננים. עם זאת, כמה ניסיונות שנערכו לאחרונה בארה"ב גילו כי בלוגים יכולים להיות סביבה לימודית מאתגרת גם לתלמידים בכיתות רגילות וגם בחינוך המיוחד. הניסיונות האלו הוכיחו כי בלוגים הם אמצעי הוראה המגבירים את האוטונומיה של תלמידים בכיתה ומעצים אותם במסגרת הלמידה. יצירת בלוגים בכיתה מגבירה את המוטיבציה של התלמידים בחינוך המיוחד כאשר תחושת הבעלות על הידע מתחזקת אצלם. העלאת תכנים דיגיטאליים לאינטרנט באמצעות הבלוג מאפשרת להם לשתף את חבריהם בכיתה וליצור למידת עמיתים. במידה רבה העקרונות של ויגוצקי לגזרת שיתופיות בין עמיתים באים לידי ביטוי במהלך ההתנסות המשותפת של התלמידים ביצירת בלוגים. התנסות בכתיבה של תלמידי חטיבות ביניים (כיתות ח') באנגליה באמצעות יצירת בלוג הוכיחה כי סביבה לימודית מבוססת בלוגים היא גורם רב השראה לתלמידים.

 ע"פ ויגוצקי (1978) מימוש פוטנציאל ההתפתחות אצל התלמיד מותנה בהתנסות באינטראקציה חברתית עם אדם מיומן ממנו, מבוגר או חבר. תלמידים הלומדים בסביבה שיתופית מבוססת בלוגים מסוגלים ללמד תלמידים אחרים בכיתה – תלמידים עמיתים - ובדרך זו להגיע להישגים, תוך כדי תהלכי העצמה. התלמידים הכותבים בלוגים בכיתה מגבירים את סקרנותם והתעניינותם בנושאי הלימוד. התלמידים הכותבים לאינטרנט מצליחים בעזרת הוראת העמיתים לחזק את כוחות ה"אני" ולהגביר את ביטחונם ודימויים העצמי, וכן לפתח תפיסה חיובית ביחס ל"אני כלומד". על סמך ויגוצקי, אנו יודעים שגם בסביבה ממוחשבת מתפתחת אישיותו של הילד מתפתחת קודם כל מתוך האינטראקציה הבינאישית. רק לאחר שהפעילות החברתית הטמיעה ידע או מיומנות מסוימים הם יכולים להיות מוטמעים גם ברמת האינדיבידואל. בניגוד לפורומים ממוחשבים הבלוגים מאפשרים גם אינטראקציה בינאישית וגם פיתוח מיומנות של כתיבה אישית ויצירת תוכן דיגיטאלי.

למידע נוסף  והרחבה בנושא:

 

 

הוראת אנגלית כשפה זרה ותפיסת  ה- WEB    2.0

 

 

האתר של פרופסור  Charles Nelson, , מומחה להוראת אנגלית כשפה זרה  , המוקדש לכיתת הלימוד  מבוססת WEB    2.0

 

 

http://secondlanguagewriting.com/onlinelearning

  

http://secondlanguagewriting.com/onlinelearning/About.html

 

 

מערכי שיעור להוראת אנגלית  על יסוד  עקרונות ה- WEB    2.0

 

 

 

 

מדוע בלוגים בכיתה ולא אתר אינטרנט בית-ספרי?

 

Berry Miles, מורה מוביל וסגן מנהל בבית ספר יסודי באנגליה, מתאר את ניסיונו בשילוב מערכת בלוגים כסביבה לימודית ממוחשבת בכיתה ו'. המטרה הייתה לייצור למידה עצמאית ורפלקטיבית המבטאת גם את קולם של התלמידים ותחומי העניין שלהם. הסביבה הממוחשבת הלימודים הקודמת בה התנסו התלמידים ביצירת תכנים באתר אינטרנט הפכה להיות טכנית במהותה והמורה חיפש סביבה ממוחשבת יותר מאתגרת ויותר רפלקטיבית. המערכת שנבחרה היא ELGG , תוכנה חופשית (Open-source ) לחינוך שמשלבת כתיבה ממוחשבת, מאגר משאבים אישי ופורטפוליו דיגיטאלי כסביבה אינטגרטיבית אחת. היתרונות של ELGG בחינוך היא יכולתה הידידותית להפוך לסביבה לימודית מותאמת אישית  ומקושרת חברתית (מבוססת קהילה מקוונת).  הסקירה מתארת את כל תהליך העבודה וההטמעה של המערכת הממוחשבת בכיתה ותחומי העניין שהתפתחו בקרב התלמידים.

 

למידע נוסף והרחבה:

 

ד"ר אשר עידן , עתידן ומרצה מהאוניברסיטה הפתוחה ואוניברסיטת בר-אילן , מצביע על כך כי במערכות ווב המשתמשים הם יצרני התוכן העיקריים ולא חברות המדיה והעיתונים הגדולים. וההשלכות בחינוך פירושם חינוך 2.0: התלמידים הם יצרני חומרי הלימוד ולא המורים ולא מערכת החינוך ולא האוניברסיטאות. מה זה וויקי-כיתה? קונסטרוקטיביזם!

 

 

ביבליוגרפיה

 Stephen Downes , E-learning 2.0, E-learn magazine, 2005   Available:  http://www.elearnmag.org/subpage.cfm?section=articles&article=29-1

Bryan Alexander,  Web 2.0: A New Wave of Innovation for Teaching and Learning?  EDUCAUSE Review, vol. 41, no. 2 (March/April 2006): 32–44.

http://www.educause.edu/apps/er/erm06/erm0621.asp?bhcp=1

 

נספח: דוגמאות מייצגות של יישומי WEB 2.0  בחינוך

 

Web 2.0 in Education


 

Google Earth Lessons : List on Shambles
http://www.shambles.net/pages/learning/GeogP/gearthplan/
Google Earth Lessons : List on Shambles

 

 

 

 

Will Richardson's presentations
http://webloggedlinks.pbwiki.com/
Will Richardson's presentations
Welcome to the wiki site for Will Richardson's presentations. Think of this as a "Virtual Handout" (a name humbly "borrowed" from David Warlick). You are encouraged to add your own links and thoughts by clicking the "Edit this Page" link on the toolbar above. If you need help, check out the Wiki Style guide to see how to create links and pages.
Read Write Web | Learning | Weblogs | Wikis | RSS | Social Bookmarking | Social Software | Pod and Vodcasting | Screencasting | Web as App | Examples of Web 2.0 applications in Education |

Wiki used in Mathematics Teaching ... examples
http://am40s.pbwiki.com/
Darren Kuropatwa is using wikis with his high school math classes
Wiki used in Mathematics Teaching and Learning ... examples

Photo-blogging for peer assessment
http://tinyurl.com/r23jr
Photo-blogging for peer assessment and assessment for learning
Alistair Fitchett, digital arts co-ordinator at Tiverton High School, explains how photo-
blogging sites that enable students' work to be shared with others can be used in art and design.

Tell a story in 5 frames (Visual story telling)
http://www.flickr.com/groups/visualstory/
Tell a story in 5 frames (Visual story telling) at Flickr
Tell a Story in 5 Frames has two important parts.
The first part is creating and telling a story through visual means with only a title to help guide the interpretation. The second part is the response of the group to the visual story.
The group response can take many forms such as, a poetic or prose rendering of the visualization, a critique on the structure of the story, comments on the photograph, or other constructive forms of response.
Telling and enjoying stories should create entertainment for the group as well as offer insight into the universal elements that help create a story for an international audience. The more people who respond , as either story tellers or respondents, the greater the reward for all.

Miles Berry :: Weblog :: Flickr@School
http://elgg.net/mberry/weblog/14008.html
Miles Berry :: Weblog :: Flickr@School
"The St Ives girls are making increasing use of Flickr as a source for images for school work, which I'm delighted to encourage. Not so much of this in my maths lessons yet (although I have things in mind for patterns, symmetry and tessellations...), but there's been some great use in geography for illustrating work on glaciation, and this last week I've been hugely impressed by the way it's being used for English lessons."

Teaching and learning with Flickr
http://tinyurl.com/mmy2v
Teaching and learning with Flickr
Many uses of Flickr have appeared in elementary schools. One fifth-grade writing class set up a Flickr account for writing prompt images. A Canadian teacher uses Flickr to point to local photographers, again for writing purposes. An elementary school uses Flickr to document arts and media work.
Another elementary school documents general activities during the school year. A teacher uses Flickr to document his professional work.

Podcasts by Students
http://www.shambles.net/pages/learning/infolit/studentpod/
Podcasts by Students

School Librarians Blogs
http://www.shambles.net/pages/learning/infolit/libblogs/
School Librarians Blogs

Student Blogs
http://www.shambles.net/pages/students/studblogs/
Student Blogs

Teachers Blogs
http://www.shambles.net/pages/staff/blogteach/
Teachers Blogs

Podcasts used for teaching/learning ESL / EAL
http://www.shambles.net/pages/learning/EnglishP/eslpodcast/
Podcasts used for teaching/learning ESL / EAL

Wiki Uses in Education
http://www.shambles.net/pages/learning/ict/wikiedu/
Wiki Uses in Education

Examples of Students Podcasts
http://tinyurl.com/r4qh8
This is a presentation made by Tim Wilson at the FETC Podcast Palooza 2006 (Florida) about Podcasting in general
He presented about the excitement of podcasting and some of the ways to use the technology with teachers and students (with quite a few great examples in different curriculum areas).
This is an audio file with images ... can also be subscribed to as an (enhanced) podcast
.

Google Mashup Example - Exeter College Campus.
http://fullmeasure.co.uk/mashups/ecsitemap.htm
Google Mashup Example - Exeter College Campus.
This page shows how a custom map with many of the features of Google Maps can be created by using the Google Maps API services. These so called Google 'mashups' are being used by community groups for purposes such as disaster relief and there are now hundreds available.
Includes Lesson Ideas

Podcast uses in Education
http://www.shambles.net/pages/learning/infolit/edupodcast/
Examples of Podcast uses in Education

Art History using Flickr
http://flickr.com/photos/ha112/901660/
Art History using Flickr
The whole Merode Altarpiece
This is an example of using a Web 2.0 site to support teaching and learning online.

 

 

מקור:

http://www.shambles.net/pages/learning/ict/web2edu

 

http://www.shambles.net/web2

 

 

 

 


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    מעריב עמוד 20 24/1/07"המנהלים והמורים: החינוך בישראל לא רלוונטי"- כותרת ראשית

    פורסמה ב 24/01/2007 ע״י לאה זזון

    כדאי לעבוד עם וויב 2 ובמיוחד במערכות החינוך , אך תהליך ההערכה לא ברור

    פורסמה ב 29/01/2007 ע״י ואיל מעדי
    מה דעתך?

ביבליוגרפיה  Stephen Downes , E-learning 2.0, E-learn magazine, 2005   Available:  http://www.elearnmag.org/subpage.cfm?section=articles&article=29-1 Bryan Alexander,  Web 2.0: A New Wave of Innovation for Teaching and Learning?  EDUCAUSE Review, vol. 41, no. 2 (March/April 2006): 32–44. http://www.educause.edu/apps/er/erm06/erm0621.asp?bhcp=1 נספח: דוגמאות מייצגות של יישומי WEB 2.0  בחינוך  Web 2.0 in Education  Google Earth Lessons : List on Shambles http://www.shambles.net/pages/learning/GeogP/gearthplan/ Google Earth Lessons : List on Shambles      Will Richardson‘s presentations http://webloggedlinks.pbwiki.com/ Will Richardson’s presentationsWelcome to the wiki site for Will Richardson’s presentations. Think of this as a “Virtual Handout” (a name humbly “borrowed” from David Warlick). You are encouraged to add your own links and thoughts by clicking the “Edit this Page” link on the toolbar above. If you need help, check out the Wiki Style guide to see how to create links and pages.Read Write Web | Learning | Weblogs | Wikis | RSS | Social Bookmarking | Social Software | Pod and Vodcasting | Screencasting | Web as App | Examples of Web 2.0 applications in Education | Wiki used in Mathematics Teaching … examples http://am40s.pbwiki.com/ Darren Kuropatwa is using wikis with his high school math classesWiki used in Mathematics Teaching and Learning … examplesPhoto-blogging for peer assessment http://tinyurl.com/r23jr Photo-blogging for peer assessment and assessment for learningAlistair Fitchett, digital arts co-ordinator at Tiverton High School, explains how photo-blogging sites that enable students’ work to be shared with others can be used in art and design. Tell a story in 5 frames (Visual story telling) http://www.flickr.com/groups/visualstory/ Tell a story in 5 frames (Visual story telling) at FlickrTell a Story in 5 Frames has two important parts.The first part is creating and telling a story through visual means with only a title to help guide the interpretation. The second part is the response of the group to the visual story.The group response can take many forms such as, a poetic or prose rendering of the visualization, a critique on the structure of the story, comments on the photograph, or other constructive forms of response.Telling and enjoying stories should create entertainment for the group as well as offer insight into the universal elements that help create a story for an international audience. The more people who respond , as either story tellers or respondents, the greater the reward for all. Miles Berry :: Weblog :: Flickr@School http://elgg.net/mberry/weblog/14008.html Miles Berry :: Weblog :: Flickr@School“The St Ives girls are making increasing use of Flickr as a source for images for school work, which I’m delighted to encourage. Not so much of this in my maths lessons yet (although I have things in mind for patterns, symmetry and tessellations…), but there’s been some great use in geography for illustrating work on glaciation, and this last week I’ve been hugely impressed by the way it’s being used for English lessons.” Teaching and learning with Flickr http://tinyurl.com/mmy2v Teaching and learning with FlickrMany uses of Flickr have appeared in elementary schools. One fifth-grade writing class set up a Flickr account for writing prompt images. A Canadian teacher uses Flickr to point to local photographers, again for writing purposes. An elementary school uses Flickr to document arts and media work.Another elementary school documents general activities during the school year. A teacher uses Flickr to document his professional work. Podcasts by Students http://www.shambles.net/pages/learning/infolit/studentpod/ Podcasts by Students School Librarians Blogs http://www.shambles.net/pages/learning/infolit/libblogs/ School Librarians Blogs Student Blogs http://www.shambles.net/pages/students/studblogs/ Student Blogs Teachers Blogs http://www.shambles.net/pages/staff/blogteach/ Teachers Blogs Podcasts used for teaching/learning ESL / EAL http://www.shambles.net/pages/learning/EnglishP/eslpodcast/ Podcasts used for teaching/learning ESL / EAL Wiki Uses in Education http://www.shambles.net/pages/learning/ict/wikiedu/ Wiki Uses in Education Examples of Students Podcasts http://tinyurl.com/r4qh8 This is a presentation made by Tim Wilson at the FETC Podcast Palooza 2006 (Florida) about Podcasting in generalHe presented about the excitement of podcasting and some of the ways to use the technology with teachers and students (with quite a few great examples in different curriculum areas).This is an audio file with images … can also be subscribed to as an (enhanced) podcast. Google Mashup Example – Exeter College Campus. http://fullmeasure.co.uk/mashups/ecsitemap.htm Google Mashup Example – Exeter College Campus.This page shows how a custom map with many of the features of Google Maps can be created by using the Google Maps API services. These so called Google ‘mashups’ are being used by community groups for purposes such as disaster relief and there are now hundreds available.Includes Lesson Ideas Podcast uses in Education http://www.shambles.net/pages/learning/infolit/edupodcast/ Examples of Podcast uses in Education Art History using Flickr http://flickr.com/photos/ha112/901660/ Art History using FlickrThe whole Merode AltarpieceThis is an example of using a Web 2.0 site to support teaching and learning online.   מקור: http://www.shambles.net/pages/learning/ict/web2edu http://www.shambles.net/web2    

yyya