השימוש של פרחי הוראה במשאב מקוון של וידאו לצורך פיתוח מקצועי בהוראת המתמטיקה

 

מקור וקרדיט:
Jo Towers & Tina Rapke. "Preservice Teachers‘ Learning from an Online, Video-based, Mathematics Professional Development Resource", International Electronic Journal of Mathematics Education, Vol.6, No.1, pages 5-23.
 
המאמר מציג ממצאים ממחקר שבחן את השימוש של פרחי הוראה במשאב מקוון  של וידאו לצורך פיתוח מקצועי בהוראת המתמטיקה. ששה משתתפים, חמש נשים וגבר, שסיימו תכנית להכשרת מורים, רואיינו פעמיים, פעם אחת לפני שהציגו להם את המשאבים המצולמים ופעם אחת אחרי כן.

נמצא כי המשתתפים במחקר הראו תחכום בעת השימוש בחומרים המקצועיים המבוססים על שיעורי וידאו  וידעו כיצד להפיק מכך תועלת פדגוגית . בנוסף, המשתתפים שנחשפו למקרי הוראה ואירועי למידה מומחשים בוידאו  נטו יותר להתמקד ברעיונות שנגעו בעיקר לקידום חשיבת התלמידים לגבי מתמטיקה.

לסיכום, המחקר הראה כי אפשר להכשיר מורים חדשים להתנסות פדגוגית מתוחכמת (כגון: דאגה ללמידה ולהבנה של התלמיד) באמצעות הצגת  משאבים מדגימים של קטעי וידאו  מצולמים במקום לנושא של ניהול טכני (כגון: שליטה בכיתה).
 ראה גם :
המאמר סוכם ע"י מיכל זרזבסקי , מידענית ועורכת תוכן במכון מופ"ת
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya