הרחבת גוגל בכיתה

מאת: Ben Smith

Smith, B., & Mader, J. (2014). Expanding Google in the Classroom. Science Teacher, 81(6), 8.

המאמר סוכם מאנגלית ע"י ד"ר גילה אולשר ממכון מופ"ת

גוגל החלה את דרכה כמנוע חיפוש אבל היום היא מציעה הרבה יותר כלים בעלי פוטנציאל העברת מידע לכיתת המדעים. במאמר זה מובאת סקירה של כמה מהם:

חיפוש מתקדם Advanced Search

תוצאות של חיפוש גוגל פשוט על ידי התלמיד, הן הפופולריות ביותר באתרי הרשת אבל הן לא בהכרח הטובות ביותר לצרכיו. אתרי הפרסום ואתרי השיתוף של גוגל גם הם נותנים תצוגה בולטת, המוסיפה לאתגר למצוא את האינפורמציה העכשיווית העדכנית ביותר. כדי להתגבר על העומס הרב הכרוך בכך, גוגל פיתחה כלי חדש הנקרא חיפוש מתקדם המאפשר ללומדים לסנן את תוצאות החיפוש באמצעות קריטריונים נוספים הכוללים, רמת קריאה, ומועד העדכון האחרון של הדף (www.google.com/advanced_search).

חיפוש אתר Site: search

אפשר לסנן סריקות ברשת באופן יותר עדין באמצעות האתר Google Site: search. הוא מציג תוצאות על פי תחומי האתר הרצויים או סיומות הרשת (לדוגמה, .gov, .edu, .org, ו-.info). אם נעשה חיפוש על "תיאורית הלוחות הטקטוניים", נקבל שטפון של מקורות מידע. ניתן להגביל את החיפוש באופן פשוט, על ידי הפנייה לאוניברסיטאות או מכוני מחקר ממשלתיים על ידי הוספת המילים "site:.gov" או "site:.edu" אחרי הגדרות החיפוש שלך, לדוגמה, "plate tectonics site:.gov".

חיפוש מותאם Custom Search

ניתן לצייד את התלמיד בפורטל מותאם שמציג רק אתר אחד או שניים, או מציג תוצאות רק מאתרי רשת מוגדרים. ניתן לעשות זאת באמצעות האתר (www.google.com/cse) התקנת החיפוש המותאם, מאפשר צירוף של כל תחומי האתר (לדוגמה, usgs.gov), או הרחבות לפורטל שהותקן. ואז התלמידים המשתמשים בפורטל יחשפו רק למקורות אלה. ניתן לתלמידים כלי לביצוע סקירות ספרות לפי מסננת עדינה זאת.

תמונות גוגל Google Images

שימוש במנוע החיפוש של התמונות (http://images.google.com) נותן לא רק את התמונות, אלא מוצא מקורות רלוונטיים לתמונה. זה שימושי לשיעורים הדורשים דוגמאות, הצגות גרפיות של הטבע ועוד. ניתן להפעיל את המצלמה ולהעתיק תמונות מהמחשב ואז לקבל מקורות אחרים המשתמשים באותה תמונה וכתובות ברשת המפרטים גם את המקורות הרלוונטיים.

שולחנות "היתוך" של גוגל Google Fusion Tables

מורי מדעים רבים נאלצים להתמודד עם נתונים לא עדכניים שמשעממים את התלמידים וברוב המקרים הם כבר לא רלוונטיים . גוגל פיתחה כלי להתמודדות עם בעיה זאת, לוחות "היתוך" של גוגל, (https//support.google.com/fusion Tables/answer/2571232) המציעים הקלה, עוזרים למשתמשים ליצור טבלאות נתונים, או מחפשים טבלאות נתונים ממקורות ציבוריים כך שהתלמידים יוכלו לנתח ולהעריך נתונים בתחום התעניינותם.

המגמות של גוגל Google Trends

נתאר מצב שבו תלמידים מעריכים את הרושם של השפעת המדע על החברה דרך המשקפיים של אחרים הגרים במחוזות או ארצות אחרות בכל העולם. הדבר ניתן לביצוע על ידי פיתוח המגמות של גוגל (www.google.com/trends) באמצעותו מתקבל נפח מידע לפי יום, תאריך ואזור בעולם. זה כלי רב עוצמה הנותן מידע רלוונטי על הנושא הנלמד במסגרת הזמן. ניתן לסנן את המידע. המידע הזה פותח אפשרויות לאינטראקציה עם אנשים מאזורים לא מוכרים ולימוד דעתם על הנושא. כדוגמה ניתן להביא את נושא האנרגיה הגרעינית לאור התקלות בכורים האטומיים בצ'רנוביל ובפוקושימה.

עלעול בתצורות שגוגל מפתחת מגלה כלי תרגום, כלי מחקר של מלומדים, החלפת תמונות, בלוגים ועוד. כלים אלה מאפשרים ללומד להתקדם הרבה מעבר לסריקת גוגל פשוטה בכיתה. משמעותה של הכשרת לומדים בעידן של אוטוסטרדת המידע היא התנסות בכל הכלים הנ"ל ומציאת המקום שבו הם יכולים להיות לעזר ולתועלת.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya