הרהורים על השפעת התקשוב על עתיד ההוראה?
מילות מפתח:
למידה מקוונת
למידה מתוקשבת
מאפיינים קהילתיים
מגמות וכיוונים
מורים
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
עתידנות
המחקר האחרון משנת 2009 (מטא-מחקר) שהזמין משרד החינוך האמריקאי "החזיר את הצבע" לפניה של ההוראה הממוחשבת בעולם. המחקר שהשווה בין למידה פנים-אל-פנים ללמידה מקוונת הוכיח כי תלמידים שלמדו בהוראה מקוונת היו בעלי הישגים טובים יותר מאשר הוראה פנים-אל-פנים. למחקר זה, מתברר עתה, יש השלכות מרחיקות לכת מבחינות ההיערכות בארה"ב ללמידה מקוונת. ההזמנה של המחקר ע"י משרד החינוך האמריקאי לא הייתה אירוע שגרתי אלא חלק מהיערכות אסטרטגית לחזק את הלמידה המתוקשבת בכל רמות הלימוד בארה"ב.
העובדה שההוראה בעתיד תהיה קשורה משמעותית יותר לסביבות למידה ממוחשבת אינה אומרת כי המורים בעתיד יהיו בהכרח טובים יותר. ההתרחבות המשמעותית בהוראה מתוקשבת לא תהיה בהכרח מסיבות פדגוגיות (הרי מורה טוב הוא גם מורה פנים אל-פנים) אלא בעיקר מסיבות כלכליות. משרדי חינוך בעולם ובארה"ב יבינו כי התפוקה לתלמיד וליחידת לימוד היא כלכלית יותר בסביבה ממוחשבת ולכן יעשו הכול על מנת להרחיבה בכל רמות הלימוד, כולל החינוך הגבוה. בל נתפלא בעתיד אם היוזמות והמהלכים הגדולים לתקשוב הלמידה וההוראה יבואו ממשרדי אוצר וכלכלה אשר מסיבות כלכליות ולא פדגוגיות ירחיבו את המהפכה הממוחשבת בלמידה ובהוראה. מה שברור עתה שמורי העתיד ילמדו כולם בסביבה מקוונת ותידרש הכשרה רבה ומשמעותית יותר לכלים המקוונים.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya