הקשבה לקולם של מורים מתחילים
תת-שאלות המחקר | מסגרת הקידוד |
מה מקדם את הרישות החברתי של מורים מתחילים? | נגישות* / אפשרות לקשרים |
מה מעכב רישות חברתי של מורים מתחילים? מה גורם להעדר קשרים? | מגבלות* על יצירת קשרים העדר קשרים (מצביע על "חורים" מבניים פוטנציאליים או מגבלות אחרות)(Burt,2001) |
מה מאפיין את המורים המתחילים בפעילות ליצירת קשרים חברתיים/ רישות חברתי? | התנהגות פרואקטיבית, פיקוח מודע (Nardi et al., 2000) |
מה עובר בין מורים מתחילים לבין אחרים? | איזה ידע ו/או הבנות עוברים? אילו חומרים עוברים פיסית? |
מי מוערך ומדוע? | הערך של הקשרים, תחושות לגביהם?(Fox et al., 2006) קשרים חיצוניים מעבר לבית הספר קשרים קודמים בהם נעשה שימוש |
מהי ההשפעה של עבודה ברשת חברתית בית ספרית על המורים? | זהות נוספה כשנמצא שמורים רבים דברו על שימוש בקשריהם לקבלת משוב על הדימוי העצמי והערך שלהם. |
ביבליוגרפיה
Barnett, J.E. (2008).Mentoring, boundaries and multiple relationships: Opportunities and challenges, Mentoring and Tutoring, 16(1), 3-16.
Bell, M., et al., (2006). Systematic research review: What is the impact on pupils of networks that include at least three schools? What additional benefits are there for practitioners, organizations and the communities they serve? Nottingham: National College for School Leadership.
Burt, R.S. (2001). Structural holes versus network closure as social capital, In: N. Lin, K. Cook & R.S.Burt (Eds.), Social capital, NY; Aldine de Gruyter.
Castells, M. (2000). The rise of the network society, The information age: Economy, society and culture, Vol. I, 2ed, Oxford: Blackwell.
Day, C., et al., (2006). The personal and professional selves of teachers: Stable and unstable identities, British Educational Research Journal, 32(4), 601-616.
Day, C., et al., (2007). Teachers matter: Connecting life, work and effectiveness, Maidenhead: Open University Press/McGraw-Hill Education.
Evans, K., et al., (2006). Improving workplace learning, Abingdon: Routledge.
Fox, A., et al., (2006). Teachers’ learning through networks, PP at the AERA Annual Conference, San Francisco, CA.
Fox A., & Wilson, E. (2008). Viewing recently qualified teachers and their networks as a resource for a school, Teacher Development, 12(1), 97-99.
Granovetter, M. (1973). The strength of weak ties, American Journal of Sociology, 78(6), 1360-1380.
Laker, A., Laker , J.C., & Lea, S. (2008). Sources of support for pre-service teachers during school experience, Mentoring and Tutoring, 16(2), 125-140.
Lawrence, P. (2007). The strength of weak school ties, Nottingham: National College of School Leadership.
McLaughlin, et al., (2008). Networking practitioner research, London: Routledge.
Nardi, B.A., et al., (2000). It’s not what you know, It’s who you know: work in the information age, First Monday, 5(5), Retrieved 24.6.2008 from: http://www.firstmonday.org/issues/issues5_5/nardi/index.html
Rajuan, M. Beijard, D., & Verloop, N. (2007). The role of the cooperating teacher: bridging the gap between the expectations of the cooperating teacher and student teachers, Mentoring and Tutoring, 15(3), 223-242.
Remington-Smith, E. (2007). Negotiating power and pedagogy in student teaching: expanding and shifting roles in expert-novice discourse, Mentoring and Tutoring, 15(1), 87-106.
Tickle, L. (2000). Teacher induction the way ahead, Buckingham: Open University.
Veugelers, W., & O’Hair, M.J. (2005). Network learning for educational change, Maidenhead: Open University Press.
Wenger, E. (1998). Communities of practice: learning, meaning and identity, Cambridge: Cambridge University Press.