הצעת תכנית לימודים חדשה במתמטיקה לתלמידי חט"ב

 
תכנית לימודים חדשה במתמטיקה לתלמידי חט"ב מדגישה למידה בדרך ההבנה והעומק ולא בדרך השינון. הנושאים בנויים בצורה הדרגתית וספיראלית. התוכנית מורכבת משלושה חלקים – אלגברה, גיאומטריה ומספר. נושא הגיאומטריה יחל להילמד כבר בכיתות ז', כאשר יעסקו בהבנה יסודית של נושא זה. נושאי הסטטיסטיקה וההסתברות יחלו כבר בכיתה ח'. תלמידי החטיבה יפסיקו לשנן נוסחאות וללמוד טכניקות ויתחילו ללמוד את הרעיון שעומד מאחורי הנוסחה. 
 
ועדת התכנית במתמטיקה לחטיבת הביניים בראשותו של פרופ' עמוס ארליך, שמונתה על ידי מנהלת האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים, השלימה לאחרונה את טיוטת תכנית הלימודים במתמטיקה לחטיבת הביניים.
 
להלן קובצי התכנית:

    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    בשום פנים ואופן לא ללמד פונקציה בכיתה ז', בבית ספרינו התנסו בתוכנית זו והכישלון היה צורב. הנושא מופשט, יש צורך בתרגום ברמה גבוהה ורבים מתלמידי ז'-עדין לא מגיעים לרמת הפשטה כזו. כל מי שלמד פסיכולוגיה התפתחותית יודע זאת!לא להיכנע ללחצים של גורמים מסוימים, המעוניינים להכניס שיטה זו.!גם באר"הב שיטה זו נכשלה.

    פורסמה ב 24/06/2007 ע״י רינה ברקן

    הדרך הנכונה ללימוד מתמטיקה היא מן השינון אל ההבנה , כך ילדים לומדים קריאה וכתיבה, כך ילדים לומדים חישוב וחשבון וכך בגיל חטה"ב לומדים מתמטיקה. האופנה הנהוגה לכפות סדר לא טבעי על הילדים נידונה לכישלון מראש . בכנות, מי לא לימד את ילדיו לוח הכפל מפני שבביה"ס ניסו ללמד אותם "חשיבה"

    פורסמה ב 03/07/2007 ע״י אבי כהן

    משרד החינוך מובל ואינו מוביל. הוא פועל מהבטן בגלל לחץ של הפוליטיקאים…..הבעיה אינה תוכנית לימודים כזו או אחרת, אינה כ"כ שיטת לימוד א' או ב,,ג,ד,….הבעיה המרכזית היא העדר תיאוריה בסיסית: מהו חינוך, מה מטרותיו, מהם היעדים ואיך מגיעים אליהם. כל איש היושב באקדמיה במח' לחינוך בארץ ובעולם יש לו חלק נכבד שאין אפילו ספר אחד שנקרא מבוא לחינוך כמו שיש לכל תחום המכבד את עצמו: פסיכולוגיה, סוציולוגיה וכו'. אנשי האקדמיה בחינוך צרי אופק ודעת, קופצים ומקפיצים את מדינתם בשיטה זו או אחרת….. הערכה כזו או אחרת… לשמוע אותם ולהתבייש במקומם; יש להם רהיטות והרבה אנגריה לשיטה שהם מציעים, אך הם מנותקים מהמציאות: כל עיוור הממשש את הפיל בטוח בצדקת דרכו, אך שום עיוור – אולי משום קנאת סופרים – אינו נטל את היוזמה לאסוף את כל הידע, לחקור אותו מדעית- ודי להערכות, אשר כשמן כן הן, בערך, כדי לגבש תיאוריה מקיפה בחינוך.לא נעים לאמר – אך המפמרי"ת הנוכחית למתמטיקה היא מובלת ואינה מובילה, בכל הזדמנות היא משיבה למורי המתמטיקה ש"אני בורג קטן". כך בדיוק התוכנית החדשה לחט"ב. בורג שיסתובב סביב צירו, אך לא יוביל לתוצאה המיוחלת. עובדה, המדריכים למתמטיקה משיבים לנו שאין משרד החינוך מבינים את התוכנית ואיך לאכול אותה. אנו זקוקים למפמ"ר שיוביל אותנו אך לא לאבדון…

    פורסמה ב 23/07/2009 ע״י שוש
    מה דעתך?
yyya