הפרופסור מהמחשב שבקיר חותר לנפץ את תפיסותינו ביחס לתקשוב בחינוך והוא לא רק מדבר

לאחרונה ערך עיתון "הגרדיאן" (7 ביולי 2016) ראיון מעניין עם פרופסור סוגטה מיטרה. לדעתו של פרופסור סוגטה הבחינות כפי שאנו מכירים אותם יצטרכו בסופו של דבר להיעלם ממערכת החינוך. הגורמים לכך לא יהיו תהליכי שינוי פנימיים של מערכות החינוך אלא גורמים טכנולוגיים חיצוניים. להערכתו, מערכות החינוך לא יוכלו להתמודד בעתיד עם הנגישות והקישוריות של המחשבים לאינטרנט.

בסופו של דבר המודל הקיים של העברת הידע בבתי הספר יימצה עצמו ויידרש שינוי. תפקיד המורה אינו להעביר ידע אלא לעודד, לדרבן וליצור דיונים מעניינים בכיתה בנושאים לימודיים תוך כדי העשרתם.

פרופסור מיטרה סוגטה אינו רק מטיף לשינוי, אלא גם פועל באופן נמרץ בשטח. הוא גיבש ופיתח מודל למידה בשם SOLE (סביבת למידה בהתארגנות עצמית). אלו ראשי תיבות באנגלית של Self Organized Learning Environment.

במסגרת הפעלה זו התלמידים נשאלים שאלות בנושאים לימודיים ובצורה מעמיקה ועליהם למצוא את הממצאים ולגבשם בעצמם. היחס בין התלמידים למחשב בכיתה הוא 1:5 וזאת כדי לעודד מראש עבודת צוות ושיתוף בידע.

קישור לסקירה

ראו גם:

מה קורה כאשר תלמידי כיתה ה מנהלים את הכיתה: דגם SOLE בפעולה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya