הפקידים של אובמה מפתחים מערכת לדירוג של תכניות להכשרת מורים

מאת: Motoko Rich

Motoko Rich. "Obama officials developing teacher training rating system", NEW YORK TIMES, APRIL 26, 2014.


ממשל אובמה הודיע שהוא פיתח דירוגים לתכניות להכשרת מורים כדי להפוך אותן לאחראיות יותר לביצוע של הבוגרים שלהן בכיתה.

תכניות להכשרת מורים נתונות לעתים קרובות למתקפה הטוענת שהן תכניות בינוניות, והמורים עצמם לעתים קרובות מתלוננים שתכניות כאלה אינן מכינות אותם במידה מספקת כדי להתמודד עם ילדים בעלי יכולות וצרכים משתנים.

בקיץ הזה, הממשל יציע כללים להערכה של כל תכניות ההכשרה למורים, תוך שימוש במטריצות שיכללו את מספר הבוגרים שהוצבו בבתי הספר, את הדירוגים של ציוני "עובר" בבחינות הרישוי, את שיעור המורים הממשיכים במקצוע ונתונים לגבי הביצוע של המורים בעבודה.

סקירה משנת 2013 של 2,420 תכניות להכשרת מורים שנערכה על ידי המועצה הלאומית לאיכות המורים (National Council on Teacher Quality), קבוצה ללא כוונת רווח התומכת בסטנדרטים נוקשים יותר עבור מורים, מצאה שפחות מרבע מהתכניות סיפקו אסטרטגיות קונקרטיות לניהול התלמידים בכיתה.
רוב התכניות נכשלו בציוות הסטודנטים שלהן למורים מוכשרים מאוד במהלך תקופת ההתנסות בהוראה (student-teaching).

כל ההצעות שהועלו על ידי הממשל צפויות לעורר ויכוח, בייחוד הדרישה שהתכניות להכשרת מורים יפרסמו את נתוני ההערכה לגבי הביצוע של הבוגרים שלהן בכיתה.
לאחרונה, 43 מדינות, מחוז קולומביה (the District of Columbia) ופוארטו ריקו (Puerto Rico) הסכימו עם מחלקת החינוך לפתח דירוגים לביצוע של המורים הכוללים את ציוני הבחינה של הסטודנטים.

חלק מהמומחים לחינוך טוענים שדירוגים כאלה אינם מהימנים ויהיה קשה לדרג תכניות להכשרת מורים המשתמשות בציוני בחינה מתוקננים.

שר החינוך  האמריקאי ארני דנקן (Arne Duncan) אמר שהכשרת המורים צריכה לדמות יותר להכשרה הרפואית.
אולם, המחנכים הזהירו שהמדידות ייצרו את התמריצים השגויים.

לינדה דרלינג-האמונד (Linda Darling-Hammond), פרופסור לחינוך מאוניברסיטת סטנדפורד, אמרה שאם בתי הספר לרפואה היו נשפטים, לדוגמא, לפי שיעורי התמותה של החולים של הרופאים שהם מכשירים, בתי הספר לעולם לא היו יכולים להכשיר רופאים שיטפלו בפציינטים החולים ביותר.

קישור למאמר באנגלית

ראה גם:

תחרות, רציונליזציה כלכלית, מעקב מתגבר והתקפות על שונות: ניאו-ליברליזם והשינוי בהכשרת מורים בארה"ב

תכנית לאומית חדשה להכשרת מורים בארה"ב

הכשרת מורים בארה"ב ב-2011

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya