הפוטנציאל של טוויטר בחינוך

יש אנשי חינוך בעולם הסבור כי הפלטפורמה המתוקשבת של טוויטר (מיקרו-בלוגים) יש לה סיכוי רב בחינוך. עפ"י סקר שערכה לאחרונה אשת החינוך המתוקשב Jane Hart, מספר אנשי החינוך המתוקשב שמאמין בפוטנציאל של טוויטר כסביבת לימוד בחינוך הולך וגדל והם מיקמו בסקר הנוכחי מ2009 את טוויטר במקום ראשון ככלי מתוקשב מבטיח ליישומי חינוך. לא מעטים מאנשי החינוך המתוקשב בארה"ב סבורים כי התקנת מערכת טוויטר ייעודית לכיתה יכולה להגביר את ההתעניינות של התלמידים בנושאים שונים על הפרק. כך, לדוגמא, יכולים מורים להשתמש במערכת טוויטר על מנת לתת לתלמידים משימות איסוף מידע בזמן אמיתי, כגון על נתונים אקולוגיים או איתור מקור מידע באינטרנט העונה על שאלת המחקר של המורה. כמו כן, ניתן להשתמש בטוויטר על מנת לעורר דיון בשיעורי חברה ע"י העלאת נושא לדיון, כאשר התלמידים משלימים במהירות מקורות מידע שונים בצורה ממוקדת.נכון שעקרונית ניתן היה לבצע כל זאת גם בפורום ממוחשב, אך מתברר כי זרימת המידע (work flow ) היא הרבה יותר ידידותית ואינטואיטיבית במערכת טוויטר. הלומד, אם תלמיד או סטודנט, חייב להיות הרבה יותר תמציתי (יש לו רק 140 תוויות לכתוב בתיבת הטקסט). הוא יכול הגדיר נושאים למעקב או עמיתים למעקב אחריהם. בכל מקרה, היתרונות של טוויטר יהיו, ככל הנראה, כמערכת לא פורמאלית informal learning)) התומכת בכיתה או קורס אקדמי באמצעותה הלומדים מדווחים על פעילויות שונות שלהם ומשתפים את עמיתיהם בהתפתחויות בזמן אמיתי.
 
ראה גם:
 
 
ראה גם:
מיקרו- בלוגים מסוג טוויטר וסטודנטים
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya