הערכת היעילות של אסטרטגיות שאלת השאלות בסביבות של כיתה מבוססות-הרצאה: האם אנחנו שואלים את השאלות הנכונות?
Larson, Lincoln R.; Lovelace, Matthew D. "Evaluating the Efficacy of Questioning Strategies in Lecture-Based Classroom Environments: Are We Asking the Right Questions" ?, Journal on Excellence in College Teaching; 2013, Vol. 24 Issue 1, p105-122.
השאלות בכיתה מייצגות כלי חזק באופן פוטנציאלי כדי לתקשר עם הסטודנטים וכדי לעורר חשיבה ביקורתית.
אולם, היעילות של גישת שאלה ותשובה להוראה מושפעת מגורמים רבים, כגון: סוג הרמה הקוגניטיבית של השאלות שנשאלו כמו גם זמן התגובה של הסטודנטים.
כדי לבחון גורמים אלה ולזהות את האסטרטגיות האופטימליות עבור שאלת שאלות בכיתות בקולג', המחברים העריכו את השימוש בשאלות בכיתות מדעים שבהן למדו בסגנון של הרצאה באוניברסיטת מחקר ציבורית גדולה בדרום מזרח ארה"ב.
התוצאות חשפו מספר קווי הנחייה שיוכלו לסייע למנחים ללטש את אסטרטגיות שאלת השאלות שלהם כדי להגביר את למידת הסטודנטים.