הערכת איכות הדיון בקבוצות דיון לימודיות
מאת: עינת איגר , נועה באומן
מילות מפתח:
הערכה
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
סטודנטים
פורומים
פורומים: דרכי הוראה
קבוצת דיון
שיטות מחקר איכותניות
תהליכי הערכה
מקור: הרצאה בכנס האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה -2007, האוניברסיטה הפתוחה
המאמר מציג מסגרת חשיבתית וכלי מחקר איכותני בפורמט של מחוון (בירנבוים, 1997) אשר נעשה בו שימוש לצרכי ניתוח תוכן של קבוצות דיון לימודיות. כלי המחקר שפותח, התבסס על אינטגרציה של שלושת התחומים המהותיים בתהליכי הלמידה – הוראה בקבוצות הדיון, שזוהו בספרות המחקרית. מבנה קבוצות הדיון, נוכחיות המשתתפים ותהליכי הנחיה. במהלך המחקר נבחנו והושוו רמות איכות הדיון באמצעות ניתוחי תוכן של טקסטים מילויים בקבוצת דיון שנבחרו מששה קורסים מתוקשבים שפעלו באוניברסיטה הפתוחה. שאלת המחקר המרכזית – האם ניתן יהיה להבחין באמצעות המחוון ברמות שונות של איכות דיון בקבוצות דיון שונות. הממצאים המרכזיים איששו את שאלת המחקר
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya