הערכה מקוונת וקידום דיאלוג בבית-הספר: המקרה של ועדות ההיגוי בתכנית קרב

כיצד מערכת סקרים ממוחשבת שפותחה בתכנית קרב מאפשרת לקיים הערכה באופן המקדם דיאלוג בין בעלי עניין בתוך ומחוץ לבית-הספר, בהתבסס על קולם של התלמידים.

בית-ספר שבוחר לקיים משובי תלמידים ממלא טופס הזמנה מקוון. במועד שנקבע התלמידים נכנסים לכיתת המחשבים בבית-הספר וממלאים את המשוב על התכניות שנבחרו. המערכת מציעה שלושה סוגים של שאלוני משוב לתלמידים, בהתאם לשכבת הגיל (כיתות א-ב, כיתות ג-ו, כיתות ז-י). כל אחד מהשאלונים מוצע בשתי שפות (עברית וערבית, לבחירת התלמיד).

השימוש בכלי ההערכה מנחיל לאיטו גם שינוי בתרבות הבית-ספרית, של שיתוף בקבלת החלטות תוך הסתמכות על נתונים וקולות בעלי העניין מן השטח. כך לדוגמה, בחלק מבתי-הספר המשתמשים במשוב, החלו לאחרונה להעביר שאלונים גם ביחס לסוגיות נוספות בניהול בית-הספר. לצד זאת קיים החשש בהפיכת השאלונים לכלי פופולארי, המשקף תרבות רייטינג, של קבלת החלטות בהתאם לאהדת התלמידים תוך צמצום שיקולים פדגוגים וקולות נוספים.

למאמר המלא באתר חידושים ומדידות של מט"ח

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya