הערכה מקוונת וקידום דיאלוג בבית-הספר: המקרה של ועדות ההיגוי בתכנית קרב
כיצד מערכת סקרים ממוחשבת שפותחה בתכנית קרב מאפשרת לקיים הערכה באופן המקדם דיאלוג בין בעלי עניין בתוך ומחוץ לבית-הספר, בהתבסס על קולם של התלמידים.
בית-ספר שבוחר לקיים משובי תלמידים ממלא טופס הזמנה מקוון. במועד שנקבע התלמידים נכנסים לכיתת המחשבים בבית-הספר וממלאים את המשוב על התכניות שנבחרו. המערכת מציעה שלושה סוגים של שאלוני משוב לתלמידים, בהתאם לשכבת הגיל (כיתות א-ב, כיתות ג-ו, כיתות ז-י). כל אחד מהשאלונים מוצע בשתי שפות (עברית וערבית, לבחירת התלמיד).
השימוש בכלי ההערכה מנחיל לאיטו גם שינוי בתרבות הבית-ספרית, של שיתוף בקבלת החלטות תוך הסתמכות על נתונים וקולות בעלי העניין מן השטח. כך לדוגמה, בחלק מבתי-הספר המשתמשים במשוב, החלו לאחרונה להעביר שאלונים גם ביחס לסוגיות נוספות בניהול בית-הספר. לצד זאת קיים החשש בהפיכת השאלונים לכלי פופולארי, המשקף תרבות רייטינג, של קבלת החלטות בהתאם לאהדת התלמידים תוך צמצום שיקולים פדגוגים וקולות נוספים.