הערכה הממוחשבת KEEP לתיעוד מידע פדגוגי ודידקטי על ידי מורים בארה"ב – תמונת מצב

מקור:

 Innovate 339. Harnessing open technologies to promote open educational  (knowledge sharing. Innovate 3 (1

היוזמה של קרן קרנגי' בחינוך לפיתוח ערכת חילופי מידע פדגוגי ותיעוד דידקטי (KEEP) הפכה בארה"ב לפרויקט פדגוגי משמעותי המופץ עתה לעשרות אלפי מורים העושים בה שימוש מושכל. הערכה הממוחשבת KEEP פותחה עוד בשנת 2000 ע"י מעבדת הידע המרכזית (KML) של קרן קרנג'י במטרה לאפשר למורים לתעד בצורה ממוחשבת את ההתנסויות הפדגוגיות שלהם בהוראה. במרוצת השנים הפכו המורים ומורי המורים המשתמשים בערכה הממוחשבת לקהילה מקצועית החוקרת ועוסקת בחילופי מידע מקצועיים. דבר זה התאפשר בזכות טכנולוגיות אינטרנט פתוחות (שרת אינטרנט מרכזי ותוכנה פתוחה) המאפשרות אחסון דיגיטאלי של כל ההתנסויות בהוראה. המורים והמחנכים המשתמשים בתוכנת KEEP יכולים לתעד בצורה ממוחשבת מסמכים, מערכי שיעור, הבזקי הוראה, צילומים ותמונות. ניתן לתעד בקלות ממצאים נוספים המעידים על התקדמות ההוראה או על שיקולי דעת פדגוגיים בהוראה במצבים שונים או דרכי הוראה ואסטרטגיות הוראה כולל צילומי וידאו בכיתה, הפעלות, מערכי שיעור ושיקולים דידקטיים מצביים שונים. במרוצת הזמן פיתחו אנשי מעבדת הידע המרכזית (KML) תבניות ידידותיות לתיעוד ואיחסון דיגיטאלי של חקרי המקרה הפדגוגיים ומצבי ההוראה בשדה. עד מהרה הוחלט שכל משתתפי קבוצת ההתמחות בהוראה של מכון קרנג'י (CASTL) יעברו להשתמש במערכת KEEP והיא אכן משמשת כפלטפורמה העיקרית שלהם ללמידה ארגונית ולחילופי מידע דידקטיים ביניהם.

עם ריבוי הממצאים הפדגוגיים מההתנסויות בשטח שנצברו בערכות ה- KEEP יצרה מעבדת הידע המרכזית (KML) של מכון קרנג'י מרחב שיתופי של כל המורים משתמשי KEEP ובו מאגר ממוחשב שיטתי של ההתנסויות שנצברו לצורך חקירה משותפת ורפלקציה. השילוב של מערכות ה KEEP בקרב המורים אכן שיפר את הרפלקציה של המורים והחקר המשותף של מצבי הוראה ואירועי למידה. נוכח ההתרחבות המהירה של מורים משתמשי KEEP החלו מכון קרנג'י לחינוך ומעבדת הידע שלו לגבש סטנדרטים ברורים להפצת המידע ולתיעוד ההתנסויות הפדגוגיות בשדה.

KEEP Toolkit

 מאגר חקרי מקרה של KEEP

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya