העמדות של מורים כלפי שינויים פדגוגיים במהלך השלבים השונים של התפתחות מקצועית

Ditza Maskit. " Teachers’ attitudes toward pedagogical changes during various stages of professional development", Teaching and Teacher Education, 2011 VOL. 27 NO. 5 ,pp.851-860.


מחקר זה בוחן את העמדות של מורים כלפי שינויים פדגוגיים המתייחסים לאסטרטגיות הוראה שונות הנוגעות לתלמידים, לתוכן, ולאוריינטציה החינוכית של המורה. העמדות של מורים כלפי שינויים כאלה נבחנים בשלבים שונים של ההתפתחות המקצועית שלהם.

שאלת המחקר היא: באיזו מידה מורים בשלבים השונים של ההתפתחות המקצועית שלהם מחזיקים בעמדות שונות כלפי שינויים פדגוגיים?

המשתתפים היו 520 מורים בבתי ספר יסודיים, בחטיבות הביניים ובבתי הספר התיכוניים.

הממצאים מראים שקיימים הבדלים משמעותיים בין העמדות של מורים כלפי שינויים פדגוגיים במהלך השלבים השונים בהתפתחות המקצועית שלהם.

הנתונים שנאספו יכולים להדריך את קובעי המדיניות ביצירת תכניות בעלות יעילות גדולה יותר במוסדות החינוכיים.

הדגשים: נמצאו הבדלים משמעותיים בין מורים בשלבים השונים של ההתפתחות המקצועית שלהם. המורים הנמצאים בשלב "התסכול בקריירה" (Career Frustration stage) ובשלב "ההאטה בקריירה".
(Career Wind-Down stage) קיבלו את הציונים הממוצעים הנמוכים ביותר. ומורים בשלב "בניית היכולות" (Competency Building stage) ובשלב "הצמיחה וההתלהבות" (Enthusiasm and Growth stage) קיבלו את הציונים הממוצעים הגבוהים ביותר.

ראה גם :
החדרת שינויים בדרכי ההוראה: מורים מתבוננים בתהליך( ד"ר דיצה משכית).


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    היי פרופ" משכית ,קראתי את תקציר המחקר שערכת אהבתי וראו י להערכה ,הערה חשובה: יש לציין שמורים חדשים בראשית התפתחותם המקצועית שלהם ,יש להם פוטנציאל אדיר ונוטים יותר להתמקצעות בתחום ההוראה ושאיפה גדולה ליישום שיטות הוראה חלופיות חדשות.

    פורסמה ב 19/04/2020 ע״י ד"ר חסן חלאילה

    שלום רב,בימים אלו אני כותבת הצעת מחקר לעבודת התזה שלי בנושא תפיסת תפקיד מחנך בקרב סטודנטים.על מנת לבצע את ההליך המחקרי באופן מקצועי ומהימן, אשמח להעזר בשאלון בעל תוקף שנעשה בו שימוש על ידי חוקרים. אשמח לקבל את שאלון ההגדים הבודק פרופיסיה של הוראה שנעשה בו שימוש במחקר זה של ד"ר דיצה משכית.בתודה מראש,גל

    פורסמה ב 10/11/2014 ע״י גל קובי
    מה דעתך?
yyya