העט הדיגיטאלי החכם ומערכות חינוך בעולם

העט הדיגיטאלי החכם משתמש בכל יסודות "התקשורת": קריאה, כתיבה, דיבור והקשבה

מעדויות המגיעות אלינו ממקומות שונים בעולם מתברר כי היישום החדשני של העט הדיגיטאלי בחינוך הולך ומתרחב בארה"ב ובמדינות דרום מזרח אסיה. יש התלהבות של מרצים בכירים ומומחים לטכנולוגיה חינוכית בארה"ב מהיישום הפדגוגי האפשרי של העט הדיגיטאלי בכיתות , ואולמות הרצאות . אם בארה"ב המכשיר הדיגיטאלי החדש צפוי להיקלט באופן נרחב בקרב סטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות , הרי במדינות אחרות שוקלים ליישם את המכשיר של עט דיגיטאלי בקרב בתי ספר ומערכת החינוך הרגילה. כך לדוגמא, משרד החינוך של סינגפור מתכנן לשלב את העט הדיגיטאלי  במערכת החינוך שם , בעיקר בבתי ספר, מתוך הנחה כי מחיר העט הדיגיטאלי יירד בעתיד.

העט הדיגיטאלי החכם משתמש בכל יסודות "התקשורת": קריאה, כתיבה, דיבור והקשבהבעת השימוש בעט הדיגיטאלי , העט מקליט את השיחה או ההרצאה, מעביר את כתב ידך ורשימותייך לצורה דיגיטאלית. הרשימות וההקלטה של המילים  יכולים לעבור בקלות למחשב של הלומד לצורך : שמירה, שמיעה חוזרת, חיפוש ושיתוף.
העט החכם של חברת  Livescribeאיננו עט פשוט, למעשה זהו מחשב בתוך עט. "מחשב שסורק את כתב ידך, מקליט את מה שקורה באותו הרגע, ומבצע סנכרון מושלם בן רשימותיך לבין ההקלטה. על ידי לחיצה קלה עם העט על רשימותיך ניתן  לשמוע בקלות את מה שהוקלט ברגע שרשמת את הערותיך.
 ניתן  לשמוע אותם שוב ושוב וכך הלומד/סטודנט אינו מחמיץ או מפספס מילה .  הפתרון הטכנולוגי המתקדם של העט הדיגיטאלי , מתבצע על ידי חיבור ההקלטה לתמונה המצוירת על ידי העטעל ציר הזמן. ולכן בכל לחיצה על כל הערה או ציור בכל דף ודף, יודע העט לחבר  את הרישום להקלטה שבוצעה בדיוק באותו הזמן. וניתן  לשמוע את הנעשה בחדר בדיוק בזמן שרשמת את הערותיך " .
"העט  הדיגיטאלי כולל מצלמת אינפרא-רד ומיקרופון, כך כל מה שנכתב על הנייר נשמר בזיכרון העט בתאום מלא של מה שהוקלט במיקרופון באותו הזמן. לעומת מוצרים מדור קודם שרק תיעדו את תנועות העט וסרקו אותן אל המחשב כתמונות, ה"סמארט-פן" שומר גם את רצף הכתיבה כך שמתקבל סרטון המציג את התהליך כולו ומשמיע את השמע הרלוונטי. כך למשל,  ניתן לתעד פתרון של שאלה מתמטית הכוללת תרשים ולשתף בדרך הפתרון."
 
עקרון הפעולה של העט הדיגיטאלי
 
בקצה העט החכם  Pulse™ smartpenמותקנת מצלמה מיוחדת המצלמת באופן רציף ומתמשךתמונות של 6X6 מיקרו-נקודות, הנמצאות במרחק של 0.3 מ"מ אחת מהשנייה, במשבצות בגודל של 1.8X1.8 מ"מ ובהן 36 נקודות. המצלמה מצלמת בקצב של 72 תמונות בשנייה, מספיק בשביל לתעד ולעקוב ברגישות ודיוק מאוד גבוהים המאפשרים לעט לדמות כתב-יד בצורה כמעט מושלמת. כל תמונה כזאת של מיקרו-נקודות מפוענחת ע"י התכנה שנמצאת בעט, ומספקת נקודות ציון (X,Y), ומסוגלת להגיד לעט בדיוק איפה קצה העט נוגע בדף, באיזה עמוד ובאיזה מחברת. המצלמה בקצה העט אינה מסוגלת לראות את הדיו איתו המשתמש כתב או צייר על הדף, אלא באמצעותה העט זוכר בדיוק איפה הדיו נמצא ואיפה אמורים להיות הכפתורים השונים השולטים בעט.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya