הסמסטר הראשון של תוכנית חותם בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה

תוכנית חותם הינה תוכנית יוקרתית ומיוחדת שיזם משרד החינוך להכנסת כוח הוראה חדש לתחומי החינוך. בסמסטר קיץ שהתקיים במשך חמישה שבועות בחוג ללמידה, הוראה והדרכה בפקולטה לחינוך השתתפו 66 סטודנטים מצטיינים מכל האוניברסיטאות בארץ אשר עברו תהליך מיון קפדני במהלך החודשים שקדמו ללימודים.
תוכנית זו הופעלה לראשונה בארה"ב ומאז היא מופעלת במספר מדינות ברחבי העולם ובהן אנגליה. בוגרי התוכנית משתלבים במערכות החינוך ומשפיעים על שיפור איכות ההוראה.
הפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה זכתה בחודש מאי 2010 במכרז של הג'וינט ותוכנית חותם להפעלתה הראשונה בישראל של תוכנית ייחודית זו, לאחר שהציגה תוכנית אקדמית חדשנית שכוללת מודלים חדשים של למידה והכשרה במשותף עם המכללה האקדמית בית ברל.
תוכנית ההכשרה של סמסטר קיץ כללה חמישה שבועות של הכשרה אינטנסיבית שבמרכזה עמדו חמישה צירי למידה. צירים אלה הם: ציר לימודי פדגוגיה ומתודיקה של הוראת המקצוע, ציר ליווי פדגוגי, ציר לימודי חינוך והוראה, ציר העצמה אישית ופרופסיונאלית וציר מחקר בחינוך ובהוראה.
מרכז סמסטר קיץ, ד"ר אריה קיזל מסר כי במרכזה של תוכנית הכשרת הקיץ עמדו לימודים בסטודיו ללמידה והוראה אשר מטרתם היתה להעניק כלים נרחבים לניהול כיתה, לניהול שיעור, להשתלבות במערכת החינוך ולפיתוח המורה כפרופסיונאל רפלקטיבי וכן הכשרת המשתתפים להיות מורים בתחומי הדעת המגוונים, החל ממתמטיקה ותנ"ך ועד מדעים, היסטוריה ואזרחות.
הסתיים בהצלחה הסמסטר הראשון של תוכנית חותם בפקולטה לחינוך ובוגריו הוצבו להוראה בבתי ספר על –יסודיים ברחבי הארץ
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya