הסינים מצליחים יותר בהטמעת התקשוב החינוכי בבתי הספר בהשוואה לארה"ב

מאת: Ryan Lytle

Ryan Lytle. " Teacher Training Needed to Meet Technology Needs in Classrooms, September 20, 2012"


אף על פי שקיימת הסכמה בין סין, ארה"ב וגרמניה החשיבות של הטמעת התקשוב בבתי הספר, סין מצליחה יותר בהטמעת התקשוב החינוכי בכיתה בהשוואה לארה"ב ולגרמניה.
לפי המחקר, 53 אחוזים מהתלמידים הסיניים דיווחו שהשימוש במכשירים הניידים שלהם מוטמע בתכנית הלימודים, בהשוואה ל-29 אחוזים בלבד מתלמידי ארה"ב ו-27 אחוזים מהתלמידים הגרמניים.


התלמידים הסיניים גם טענו שהם מקדישים זמן רב יותר לשימוש במחשבים או במכשירים ניידים במהלך שעות הלימודים, כאשר 57 אחוזים מציינים שהם מקדישים שעה או שעתיים ביום כדי להשתמש בטכנולוגיה-בהשוואה ל-34 אחוזים מהתלמידים האמריקניים שאמרו כי הם מקדישים כמות זמן זהה ביום לשימוש בטכנולוגיה.

סיבה אחת לפער היא שבארה"ב קיים חוסר בהכשרה הטכנולוגית הניתנת למורים, מציין Caleb Clark, מנהל התכנית לטכנולוגיה בחינוך בבית הספר ללימודי מוסמך בקולג' מארלבורו (Marlboro College Graduate School).

הבעיה העיקרית היא שלמורים לא ניתנה הכשרה מספקת לגבי הטמעת התקשוב החינוכי בכיתה באופן אפקטיבי, מציין קלארק. "רוב המורים יאמרו שעליהם להטמיע את השימוש בתקשוב בכיתה מבלי שהוכשרו לכך".

מצב זה עשוי להטריד חלק מהתלמידים, כולל 90 אחוזים מהתלמידים האמריקניים שדיווחו בסקר Dell ששימוש בתקשוב בכיתה יועיל להכנתם לשוק העבודה העתידי. אבל, קלארק מציין, שלא המכשירים, אלא המורים שמשתמשים בתקשוב יהיו אחראים להכנת התלמידים לעולם העבודה העתידי.

קלארק אומר, "שזה תלוי באנשים שעוזרים לתלמידים להשתמש בתקשוב חינוכי.
אם הם מורים טובים שעוזרים להם (ללמוד להשתמש בתקשוב), אז הם יהפכו לתלמידים טובים יותר ולאנשי מקצוע טובים יותר. אבל הטכנולוגיה לכשעצמה לא תהפוך (את התלמידים) לטובים יותר".


קישור למאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya