הסטנדרטים הממשלתיים החדשים בחינוך (ארה"ב).

Ripley, Amanda. "The New Smart Set", Time. 9/30/2013, Vol. 182 Issue 14, p32. 4p.

המחברת היא מחברת של ספר חדש, "הילדים החכמים ביותר בעולם – ואיך הם הפכו לכאלה".

המאמר דן במערכת החינוך של אמריקה ובסטנדרטים הממשלתיים החדשים בחינוך מאז ספטמבר 2013,. לפי המאמר, 46 מדינות בארה"ב אימצו את הסטנדרטים הממשלתיים החדשים בחינוך. הרפורמה החינוכית, קבוצת איגוד המושלים הלאומית (National Governors Association) ובתי ספר בקנטקי גם נבחנים. החינוך האמריקאי תמיד נוהל ברמה המקומית וברמת המדינה. אפילו כאשר הממשל בוושינגטון דחף מדינות לנסות מדיניות כזו או אחרת בתמורה למימון פדרלי, המדינות תמיד בחרו את המבחנים ואת מטרות הלמידה שלהן בעצמן. אולם כל זה עומד להסתיים. בסתיו הקרוב, בפעם הראשונה, רוב הילדים האמריקאים בבתי הספר הציבוריים ילמדו לשלוט באותו סט קפדני יותר של מיומנויות במתמטיקה ובאנגלית.

 מטרות חדשות אלה, הידועות כסטנדרטים הממשלתיים בחינוך (Common Core State Standards), אומצו על ידי 46 מדינות במהלך גל הרפורמה. כאשר המדינות אלסקה, נברסקה, טקסס ווירג'יניה בלבד נמנעות,

התנועה של הסטנדרטים הממשלתיים מייצגת את השינוי הגדול ביותר בתוכן של החינוך האמריקאי במאה. אולם העוינות התפרצה מכל הכיוונים. ועידת המפלגה הרפובליקנית גינתה את הסטנדרטים בתקיפות. תחת הלחצים הפוליטיים, המחוקקים בקומץ מדינות, ביניהן אינדיאנה ומישיגן, מתווכחים האם לעצור את חשיפת הסטנדרטים. בינתיים, מבקרים מהשמאל תוקפים את הסטנדרטים כרפורמות "תאגידיות", למרות העובדה שהם פותחו על ידי מורים וחוקרים לבקשת קבוצה דו-מפלגתית של מושלים ושל מנהיגים בחינוך של המדינה.

לידתם של הסטנדרטים הממשלתיים בשנת 2009, הרשות המחוקקת במדינת קנטקי העבירה הצעת חוק להוציא את המבחנים המתוקננים ודרשה סטנדרטים להשכלה גבוהה, כאמת מידה לקריטריונים בינלאומיים. מלכתחילה, הסטנדרטים הממשלתיים בחינוך היו מחוברים למה שרצו המכללות והמעסיקים שאנשים צעירים יידעו. כך, התלמידים ומשפחותיהם יכלו לגלות מוקדם יותר אם הם לא נמצאים במסלול הנכון -למשל בכיתה ג', כאשר יש להם עדיין זמן להשתפר במקום לגלות זאת בבית הספר התיכון. כדי לתכנן סטנדרטים ממשלתיים חדשים בחינוך החל בגן הילדים ועד בית הספר התיכון, קבוצה של חוקרים שיתפה פעולה עם מחנכים מרחבי המדינה.

הסטנדרטים החדשים תוכננו כדי שיהיו "מעטים יותר, ברורים יותר וגבוהים יותר", אומר דויד קולמן, מייסד שותף של "שותפים להישגיות התלמיד" (Student Achievement Partners), ארגון ללא כוונת רווח שסייע לפתח את הסטנדרטים החדשים. לדוגמא, מדינות נהגו לדרוש מתלמידי כיתה א' ללמוד 13 מיומנויות שונות במתמטיקה, לפי חוקר החינוך הוותיק וויליאם שמידט (William Schmidt), שמשמעו שלמורים לא היה זמן ללמד את כל המיומנויות הללו באופן מעמיק. הסטנדרטים החדשים דורשים שתלמידי כיתה א' ילמדו שמונה מיומנויות בלבד.

 באותו זמן, הסטנדרטים החדשים הם גבוהים יותר מאשר הסטנדרטיים הקיימים כיום ב-39 מדינות. הסטנדרטים הללו גם גבוהים כמו הסטנדרטים שנמצאים במערכות החינוך הטובות בעולם מפינלנד ועד יפן. לדוגמא בשיעור אנגלית, במקום שהתלמידים יכתבו לגבי האופן שהסיפור גורם להם להרגיש, תלמידי בית הספר התיכון ינתחו האם הנימוקים של המחבר הופכים את הטקסט למשכנע יותר. בנוסף לטקסטים הספרותיים, הם גם ינתחו טקסטים עיוניים, מאחר שזה תחום חלש עבור התלמידים האמריקאיים בהשוואה לתלמידים בני גילם בעולם.

כדי להפוך את הסטנדרטים למשמעותיים, המורים זקוקים לזמן ולהכשרה באיכות גבוהה, שניים מהמשאבים החסרים בבתי הספר האמריקאים.

 איך הגיבה מדינת קנטאקי באוגוסט 2010, בתי הספר בקנטאקי חשפו את הסטנדרטים הממשלתיים במתמטיקה ובקריאה. בין לילה, משפט פיתגורס עבר משיעור לכיתה י' לשיעור לכיתה ח'. במקום רק לזהות את נקודת המבט של המספר, תלמידי חטיבת הביניים היו צריכים להיות מסוגלים להסביר מדוע המחבר בחר להשתמש בכך וכיצד החלטה זו השפיעה על הטקסט. מורים רבים חששו כי הסטנדרטים החדשים גבוהים מדי.

מה שקרה לאחר מכן היה תלוי בחלקו הגדול במנהל ובמפקח על בית ספר מסוים. במקומות שבהם היו מנהיגים חזקים, ניתן למורים זמן ללמוד את הסטנדרטים החדשים ולדון בהם זה עם זה, לערוך סיעור מוחות לגבי האופן שבו הם יכולים להמציא מחדש את השיעורים עם ציפיות גבוהות יותר. טרי הולידיי, הממונה על החינוך בקנטאקי, גייס מורים כדי לעזור בכל שלב בתהליך, החל בהסברת הסטנדרטים החדשים להורים ועד תכנון שאלות המבחן – מודל שהוא ייעץ לראשי מדינה אחרים לעקוב אחריו. באביב שלאחריו, התלמידים נבחנו בסט המבחנים שתוזמן לסטנדרטים החדשים. הפקידים הזהירו את ההורים, המורים, התלמידים ואמצעי התקשורת לצפות לציונים נמוכים יותר ולפרש ציונים אלה כסימן להתקדמות במקום כסימן של כישלון. כאשר התוצאות החדשות הגיעו, נמצא כי רק מחצית מתלמידי בתי הספר היסודיים בקנטאקי התמחו או השתפרו בקריאה – בהשוואה לשלושת רבעים מהילדים בשנה שלפני כן שלמדו לפי הסטנדרטים הישנים. בשנת הלימודים הנוכחית, השנה השלישית עם הסטנדרטים החדשים,

נראה כי חלק מהמורים בקנטאקי משגשגים עם הטמעת הבהירות, המיקוד והאוטונומיה שהם מייחסים לסטנדרטים החדשים בחינוך. רבים מהמורים מציבים מטרות ספציפיות על קיר הכיתה כדי שכל התלמידים יראו, תוך שהם מחליפים בין המטרות מדי מספר שבועות. באביב שעבר, 86% מתלמידי התיכון בקנטאקי סיימו את לימודיהם – עלייה מ-80% בשנת 2010 ושיעור בוגרים הגבוה מזה של מדינות אחרות.

 ציוני המבחנים בשנת הלימודים האחרונה, שנמצאו במקום השני במבחן שכלל את הסטנדרטים החדשים, מראים עלייה של 2%. החלק של התלמידים שנחשב מוכן ללימודים במכללה או לקריירה בשוק העבודה עלה ב-20 נקודות ל-54% מהתלמידים מאז שנת 2010, לפני סוללת הערכות שניתנה לבכירים. הרתיעה רק בחודשיים האחרונים, הולידיי החל לשמוע התנגדות מקומית לסטנדרטים הממשלתיים. פול רנד, הסנטור מקנטאקי , יצא כנגד הסטנדרטים החדשים. חלק מהמדינות חזרו בהן מהשימוש בסטנדרטים בעוד מדינות אחרות היו מעוניינות להמשיך תחת הסטנדרטים של "אף ילד לא נותר מאחור" (No Child Left Behind) ובוחרות לערוך מבחנים שאינם דורשים מהילדים לחשוב בעצמם.

מספר מדינות עדיין ממשיכות לעבוד על מבחנים חכמים יותר ועל הכשרה טובה יותר למורים. עד כה, שש מדינות בלבד אימצו את הסטנדרטים: קליפורניה, קנזס, מרילנד, רוד איילנד, וורמונט וקאנטאקי.

קישור למאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya