הנעת לומדים מרחוק באמצעות תכנון יעיל

Fletcher-Wood, H. (2020). Motivating students to work remotely through effective planning. The education hub

הלמידה מרחוק דורשת אקטיביות וכישורי ניהול עצמי רבים יותר מצד התלמיד, בהשוואה ללימודים בחדר הכיתה. תלמידים שעדיין לא התנסו בלמידה מרחוק עלולים להתקשות בכך במיוחד, ועל אנשי החינוך לסייע להם. על מנת לעשות זאת, מומלץ לנקוט ארבע פעולות:

  1. לעודד את הלומדים להציב לעצמם מטרות עם מועדי ביצוע, ולתכנן היכן ומתי ילמדו.
  2. לעודד את הלומדים לצאת בהצהרות פומביות שיגדילו את מחויבותם לעמוד במילתם ולהשלים את המשימות שהבטיחו לבצע.
  3. להרבות בתזכורות, באמצעות בנייה של סדרת תזכורות בטלפונים החכמים או הכנה של צ'ק ליסט יומי או שבועי למעקב.
  4. להציב מועדי סיום מוגדרים להשלמת משימה: דד-ליין ברור הוא כלי המבטיח עמידה במשימות, מפתח הרגלי עבודה בריאים וגורם ללומד לקחת בעלות על תהליך הלמידה שלו.

למאמר המלא

לסיכום נרחב בעברית בגיליון מתודיקה

לקריאה נוספת

 חינוך מרחוק בזמן קורונה: אסטרטגיות קלות ומהירות למרצים

 


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    קצר וממצה, לדעתי קולע למטרה, מנוסח יותר להכוונת ילדים על ידי מרצה או הורה, אך יכול גם כמובן לשמש את הלומד בעצמו ללא בקרה חיצונית.

    פורסמה ב 28/11/2022 ע״י יחזקאל כהן
    מה דעתך?
yyya